English

سرپرست اداره کل منابع طبیعی مازندران- منطقه ساری خبر داد:

آزاد سازی ۳۷۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در مازندران

سرپرست اداره کل منابع طبیعی مازندران- منطقه ساری گفت: ۳۷۷ هکتار از عرصه‌های ملی حوزه منابع طبیعی مازندران- منطقه ساری امسال آزاد سازی شد.

آزاد سازی ۳۷۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، اسحاق عطایی اظهار داشت : از ابتدای امسال تا ۲۰ آبان ماه در راستای اجرای احکام قضایی ۲۳۸ هکتار از عرصه‌های منابع ملی که در مجموع ۱۸۳ فقره پرونده بوده است، قلع و قمع و آزادسازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این احکام که اجرا شد، ۱۲۸ هکتار از عرصه‌ها نیز مطابق با تبصره ذیل ماده ۵۵ آزاد شد و همچنین در روشنکوه شهرستان ساری نیز ۱۱ هکتار تبصره ذیل ماده ۵۵ با دستور قضایی رفع تصرف شد.

عطایی بیان داشت:  در گذشته طرح‌های جنگلداری داشتیم که اقدامات فنی و فیزیکی، جنگل کاری، مرمت ساختمان‌های حفاظتی و نظارتی و بسیاری از فعالیت‌های مرتبط دیگر انجام شده بود، اما با دستور وزیر محترم وقت جهاد کشاورزی، بهره برداری تعطیل شد که مطابق با قانون جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کلیه قرارداد‌های گذشته خاتمه یافت و طرح جایگزین پیشنهاد گردید، لذا در همین راستا جلسات متعددی با مسئولین مربوطه، کارشناسان خبره، اساتید و نخبگان دانشگاهی و ... برگزار شد تا نهایتا شرح خدمات، دستورالعمل اجرایی، مطالعات نیمه تفصیلی و تعیین کاربری‌های جنگل‌های شمال تهیه و تدوین شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، عنوان کرد: این اداره کل با انعقاد ۱۳ قرارداد حفاظتی، ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه‌ها را حفاظت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این روند، حوزه‌های آبخیز مشخص شد و مدیر و ناظر حفاظتی تعیین و بلوک بندی‌های مربوطه صورت گرفت. ۳۶ حوزه آبخیز زیر مجموعه این اداره کل با ۱۲ مدیر حوزه و ۴۰ ناظر حفاظتی که با احتساب نیرو‌های شرکت‌ها و قُرُقبانان، بیش از ۱۲۰۰نیروی حفاظتی، مدیریت و حفاظت می‌شودکه به محض مشاهده هرگونه تخلف، تصرف، تجاوز، قاچاق چوب و یا آتش سوزی در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع به اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع داده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه