English

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان عنوان کرد:

رعایت بهداشت فردی توسط ۷۹ درصد نانوایی های همدان/ پلمپ ۱۰ نانوایی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 79 درصد از نانوایی های همدان بهداشت فردی را رعایت می کنند گفت: ۱۰ نانوایی این استان در یک هفته گذشته پلمپ شدند.

رعایت بهداشت فردی توسط 79 درصد نانوایی های همدان/ پلمپ 10 نانوایی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 79 درصد از نانوایی های همدان بهداشت فردی را رعایت می کنند گفت: ۱۰ نانوایی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

لیدا رفعتی اظهار داشت: یک هزار و ۵۹۸ نانوایی در این استان فعال هستند و در یک هفته گذشته ۵۹۰ نانوایی مورد بازدید تیم های بهداشتی قرار گرفتند که در ۴۹۸ واحد معادل ۷۹ درصد بهداشت فردی رعایت شده بود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در ۴۵۵ واحد نانوایی خدمات دهندگان و ۴۲۶ واحد خدمات گیرندگان از ماسک استفاده کرده بودند همچنین در ۶۹ درصد نانوایی ها پروتکل فاصله گذاری رعایت شده بود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۵۱۵ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که سهم نانوایی‌ها ۶۲ واحد متخلف است.

رفعتی اضافه کرد: همچنین مسوولان و مدیران ۱۴۴ کارگاه و صنایع کوچک، متصدی ۱۵۸ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۲۹ بانک، ۲۷ پاساژ، ۲۶ فروشگاه زنجیره‌ای، ۱۹ داروخانه، ۱۵ مطب، ۱۳ رستوران، ادارات و سازمان‌ها، بانک، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی، مهد کودک، دفتر پیشخوان، پایانه مسافربری و جایگاه سوخت، آرامستان، صنایع تولیدی،کشاورزی و دامپروری اخطار گرفته یا به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: ۲۷ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی این استان در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۲۱ خواروبار فروشی، ۱۰ نانوایی، پنج رستوران و یک کارگاه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی در واحدها و اماکن رو به بهبود بوده اما با این وجود پاساژها با ۵۱ درصد و اماکن متبرکه و مساجد با ۶۰ درصد کمترین میزان رعایت بهداشت فردی را به خود اختصاص دادند.

رفعتی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان در مساجد و پاساژها نیز نامطلوب و غیرقابل قبول بوده به گونه ای که ۵۸ درصد خدمات دهندگان در مساجد و ۵۱ درصد در پاساژها و ۵۵ مراجعان به مساجد و ۵۱ درصد مراجعان به پاساژها ماسک می‌زنند.

وی گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای کشاورزی و دامپروری ۲۰ درصد، پاساژها ۴۶ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۵۰ درصد، اماکن متبرکه و مساجد ۵۵ درصد، آرامستان ها ۵۸ درصد و پایانه های مسافربری ۶۰ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری در دفاتر پیشخوان، بانک ها، نانوایی ها، داروخانه ها و مطب ها نامطلوب و زیر ۷۰ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه