English

کاهش دمای هوا در هرمزگان/شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا احتمال اختلال در تردد های دریایی به ویژه در جزایر غربی استان مورد انتظار است. بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

کاهش دمای هوا در هرمزگان/شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، در برخی نقاط شرقی استان و نیز برخی نقاط دریایی در شرق تنگه هرمز و جزایر غربی، افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

عارفی تشریح کرد: از ساعات ظهر امروز تا ساعات پایانی شب در جزایر خلیج فارس و تنگه ی هرمز، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی - جنوب غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی خواهد شد.سرعت وزش باد، گاهی به بیش از 45 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در محدوده ی 180 سانتیمتر در جزایر غربی استان (کیش و لاوان ) پیش بینی می شود. با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا احتمال اختلال در تردد های دریایی به ویژه در جزایر غربی استان مورد انتظار است. بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک از تردد‌های دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، اضافه کرد: از لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده کاهش نسبی دمای کمینه در استان پیش بینی می شود.

عارفی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه (از ساعات بامداد تا ساعات ظهر )با تاثیر زبانه های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز، جزایر شرقی خلیج فارس و نقاطی از دریای عمان، وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی سبب خیزش گرد وخاک و مواج شدن دریا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه