English

شهردار شیان:

ارتقا روابط اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با ویروس کرونا

شهردار شیان گفت: روابط دو شهر خواهرخوانده اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با کرونا تعمیق و ارتقا یافته است.

ارتقا روابط اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، لی مینگ یوان در نامه ای به شهردار اصفهان شهردار شیان با اشاره باینکه روابط دو شهر خواهرخوانده اصفهان و شیان در دوران مبارزه مشترک با کرونا تعمیق و ارتقا یافت، بیان داشت: از همین رو مایل به همکاری با شهر اصفهان برای تحکیم بیشتر و ارتقاء روابط دوستانه از یک نقطه شروع جدید تاریخی هستیم.

وی افزود: زمانی که بیماری کرونا در شهر شما گسترش یافت، ما دست یاری به سوی شما دراز کردیم و اقلام بهداشتی همچون ماسک، لباس محافظ و ضد عفونی کننده را در اختیار شهر شما قرار دادیم. بنابراین، دوستی دو طرف در دوران مبارزه مشترک با این همه‌گیری، تعمیق و ارتقا پیدا کرده است.

شهردار شیان با اشاره به نامه تبریک شهردار اصفهان به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: از دریافت این نامه بسیار مفتخریم و به نمایندگی از شهرداری شیان و مردم این شهر صمیمانه از شما و همه شهروندان اصفهان تشکر می کنم.

این مقام چینی تصریح کرد: شیان و اصفهان هر دو شهر تاریخی در جاده باستانی ابریشم هستند و در تاریخ، فرهنگ، فرهنگ عامه و معماری تشابهات فراوانی دارند که این موضوعات، مزیت همکاری دوستانه ماست. از زمان خواهرخواندگی دو شهر در سال 1989، طرفین در موارد مختلف هیات‌هایی را برای دیدارهای دوستانه، تبادل کرده و در راستای تقویت روابط دوستانه، به تعامل با یکدیگر پرداخته اند.

وی افزود: به ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا ، این دو شهر با یکدیگر همکاری و تعامل کردند؛ به طوریکه دوستی عمیق شهروندان دو شهر در این زمان به طور کامل هویدا شد.

لی مینگ یوان ادامه داد: در روزهای حساس مقابله شیان با این همه‌گیری، اصفهان، فعالانه ما را مورد حمایت و تشویق قرار داد.

قدردانی از برگزاری متفاوت جشنواره بین المللی کودک

شهردار شیان با اشاره به برگزاری متفاوت سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در شرایط کرونایی و در آستانه روز نکوداشت اصفهان اظهار کرد: از آنجایی که سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر شما برگزار شد، بابت برگزاری غیرحضوری و آنلاین این جشنواره در ایام کرونا قدردانی می کنم.

شهردار شیان و رئیس مشترک سازمان شهرهای میراث جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان چین و ایران است، ما مایل به همکاری با شهر اصفهان برای تحکیم بیشتر و ارتقاء روابط دوستانه از یک نقطه شروع جدید تاریخی هستیم.

لی مینگ یوان در پایان اظهار کرد: ما به تعمیق مبادلات و همکاری با شهر اصفهان ادامه می دهیم و در راستای منافع دو شهر شیان و اصفهان و شهروندانشان گام برمی داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه