English

وزش باد نعشی در مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان/تنکه هرمز مواج می شود

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: از دیشب با نفوذ زبانه‌های سامانه پرفشار، وزش باد شدید شمال شرقی (باد نعشی) مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین مناطق دریایی از جمله تنگه هرمز را فرا گرفته است.

وزش باد نعشی در مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان/تنکه هرمز مواج می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان،  گفت: از دیشب با نفوذ زبانه‌های سامانه پرفشار، وزش باد شدید شمال شرقی (باد نعشی) مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین مناطق دریایی از جمله تنگه هرمز را فرا گرفته است.

وی افزود: امروز دریا به ویژه در محدوده تنگه هرمز به شدت مواج و طوفانی است و طی ساعات آینده سرعت وزش باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد.

او گفت:توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی به ویژه در محدوده تنگه هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

عارفی افزود: وزش باد شدید شمال شرقی در مناطق خشکی استان به ویژه نواحی شرقی و مرکزی (بندرعباس، قشم، رودان، جاسک و میناب) سبب گرد وخاک و کاهش دید افقی شده است.

وی گفت: طی ساعات بعد از ظهر امروز به تدریج از میزان سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

او افزود:امروز در مناطق جنوبی تنگه هرمز و مناطق جنوبی جزایر خلیج فارس نیز افزایش ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:فردا صبح در استان کاهش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه