English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم:

طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی در قم به مدت دو ماه اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی در قم از 17 آبان ماه آغاز شده و به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی در قم به مدت دو ماه اجرا می‌شود

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفتگو با خبرگزاری موج در قم در خصوص ترخیص موتورسیکلت‌های توقیف شده از سال 90 تا 29 اسفند سال 98 عنوان کرد: این طرح شامل موتورسیکلت هایی که دارای دستورتوقیف ازجانب مراجع محترم قضایی است، نمی‌شود، همچنین موتورهای توقیفی در سال 99 مشمول این طرح نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: در این زمینه طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی در قم از 17 آبان ماه آغاز شده و به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی تا ۸ سال ساخت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و صیانت از اموال مردم در حال اجراست.

صدفی عنوان کرد: مالکان و متصرفان و نمایندگان قانونی می‌تواند با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند، در این باره ارائه قبض رسید پارکینگ، پرداخت خلافی و هزینه‌های پارکینگ یاحمل، ارائه سند مالکیت ‌‌و برگه سبز و کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت های فاقد پلاک الزامی است.

وی تصریح کرد: در این طرح پرداخت خلافی بالای یک میلیون تومان به صورت اقساطی نیزامکان پذیر است و طرح تقسیط جرائم رانندگی موتورسیکلت‌های توقیفی، بدون پیش پرداخت در یک سال انجام می‌شود، ضمن اینکه جریمه‌های موتورسیکلت‌های توقیفی چنان چه دوبله شده باشد به اصل اولیه هنگام ترخیص باز می‌گردد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم خاطرنشان کرد: متقاضیان حتماً شیوه‌نامه های بهداشتی را در زمان مراجعه مد نظر قرار دهند و با توجه به فعالیت 12 دفتر پلیس به علاوه 10 و وجود کمتر از 10 هزار موتورسیکلت با این شرایط انتظار می‌رود خدمت‌رسانی در مدت کوتاهی به متقاضیان در ترخیص موتورسیکلت انجام شود.

وی با اشاره به افزایش ساعات ارائه خدمت در طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: ساعت ترخیص موتورسیکلت از 7 و نیم صبح تا ساعت 4 عصر انجام می‌شود و نسبت به روزهای ابتدایی دو ساعت در جهت انجام امور و پرهیز از ازدحام اضافه شده است.

صدفی همچنین با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط کرونایی بیان کرد: امیدواریم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی هرچه سریع‌تر از این وضعیت خارج شویم و به حالت عادی بازگردیم.

وی عنوان کرد: رویکردپلیس قم درخصوص نداشتن ماسک جنبه تذکری است و چنانچه تذکرات تاثیر چندانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشد اعمال قانون صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اظهار داشت: در این ایام اکثر رانندگان ازدستور پلیس در ورود و خروج تمکین کردند ومردم همراهی خوبی با پلیس داشتند و تنها تعداد کمی در دوران محدودیت‌های کرونایی توجهی به تذکرات پلیس نداشتند که اعمال قانون شدند.

وی همچنین تصریح کرد: رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی به خصوص رعایت سرعت مطمئن و فاصله ایمنی باتوجه به فضای خالی معابر اهمیت زیادی در کاهش تصادفات دارد، با توجه به بارندگی‌ها در فصل پاییز و لغزندگی معابر گاهی شاهد افزایش تصادفات هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه