English

تا پایان آذرماه سال جاری محقق خواهد شد؛

نصب و راه اندازی ۶دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: برنامه ریزی شده تا پایان آذر ماه امسال ۶ دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در شهرهای قشم، طبل، سردشت، لیردف، قلعه قاضی و سرگز احمدی نصب و راه اندازی شود.

نصب و راه اندازی  6دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در گفت وگویی اختصاصی با این خبرنگار موج اعلام کرد: سال گذشته 6 دستگاه شتاب نگار برخط در مناطق مختلف هرمزگان نصب شد و با پیگیری هایی که توسط راه و شهرسازی هرمزگان صورت گرفت ۶ دستگاه دیگر نیز تا اواخر آذرماه امسال نصب و راه اندازی خواهد شد .

رضایی در ادامه گفتگو با اشاره به اینکه 4 دستگاه جدید تا پایان سال راه ‌اندازی می‌شود، گفت: امیدواریم 4 دستگاه آنلاین برخط دیگر با آماده سازی زیر ساخت ایستگاه ها، تا پایان سال جاری در استان هرمزگان راه اندازی شود.

رضایی در پاسخ به چگونگی عملکرد این دستگاه ها گفت: شعاع عملکرد این دستگاه ها تا چند صد کیلومتر است که در مجموع وسعتی بیش از سطح استان را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص مهمترین موارد کاربردی این دستگاه ها نیز پاسخ داد و گفت: دستگاه شتاب‌ نگار زلزله چند ثانیه قبل از وقوع زلزله اطلاعاتی را به اداراتی و نهادهایی نظیر شرکت گاز و برق ارسال می ‌کند، تا در خصوص قطع انشعابات اقدام شود تا خسارات زلزله کاهش یابد.

رضایی در مورد مزیت های این دستگاه ها نیز توضیح داد و گفت: این دستگاه‌ها پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به استفاده از نقشه‌های لرزش (Shake Map) در مدیریت بحران کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت این دستگاه ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است، افزود: سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و گسیل نیروهای امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در استان را فراهم می کند 

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در پاسخ به وضعیت هرمزگان در رابطه با ایستگاه شتاب‌نگاری زلرله نیز گفت: از مجموع یک هزار و۳۰۰ ایستگاه شتاب‌نگاری کشور، استان هرمزگان با نصب ۱۲ ایستگاه آنلاین و۳۰ دستگاه شتاب نگار آفلاین در مجموع 42 ایستگاه را در اختیار خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه