English

اختراع پادری هوشمند ضد عفونی کننده پاها توسط دانش آموزان هرمزگانی

سپهر دهقانی و محمدرهام زارعی دانش آموزان پایه پنجم و عضو فعال پژوهشسرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه ناحیه یک موفق به اختراع پادری هوشمند خشک کننده و ضدعفونی کننده پا شدند و این اختراع را به نام خود به ثبت ملی رساندند.

اختراع پادری هوشمند ضد عفونی کننده پاها توسط دانش آموزان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسحق زارعی با اعلام این خبر افزود: دانش آموزان مستعد و توانا؛ سپهر دهقانی و محمدرهام زارعی پایه پنجم دبستان پسرانه غیر دولتی سما (شعبه یک) ناحیه یک و عضو فعال پژوهشسرای دانش آموزی شهید اصغر قاسمی این ناحیه ناحیه یک پادری هوشمند خشک کننده و ضدعفونی کننده پا را اختراع کردند و این اختراع به ثبت ملی رسید. 

مدیر دبستان سما هم در خصوص این اختراع گفت: بنا به اظهارات دانش آموزان مخترع این اختراع یک پادری است که در ورودی منازل، خروجی حمام و دستشویی و هر جای دیگری که امکان وارد یا خارج شدن افراد با پاهای خیس وجود دارد مانند استخرها، پلاژها، باشگاه ها و ... قرار میگیرد. خشک و ضد عفونی کردن پاها یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به پاها و فرش و موکت و ... است.

بابک دهقانی معلم راهنمای این دو مخترع جوان نیز عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل استفاده و ساخت این اختراع، زدودن نجاست و کثیفی موجود در پاهای افراد بعد از خارج شدن از توالت ها است که با خشک شدن پاها در ابتدای ورود دیگر هیچ کثیفی به مکان های دیگر منتقل نمی شود.

وی در ادامه افزود: پس از استحمام، باید پاها و فاصله میان انگشتان پا به‌طور کامل خشک شود؛ چون پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند و این رطوبت زمینه‌ساز پرورش قارچ‎هایی در این محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند و به سفید و لیچ شدن فاصله میان انگشتان پا منجر می‌شوند.

شایان ذکر است، اثر علمی پژوهشی فوق در آبان ماه سال تحصیلی 99-98 با راهنمایی معاون پرورشی و پژوهشی بابک دهقانی فعالیت خود را آغاز نمود و پس از مشورت با مدیریت و مهندسین پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری به رشته تحریر در آمد و سپس بعد از نقشه های فنی و اصلاحات انجام شده، گواهی ثبت اختراع را دریافت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه