English

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت خسارات تأکید کرد.

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: مردم به امید جبران خسارت به بیمه ها مراجعه می کنند و این مسأله پاسخگویی سریع مسئولین و کارکنان بیمه ها را می طلبد تا با تسریع در رسیدگی ها و تشکیل پرونده برای خسارت دیدگان در کوتاهترین زمان ممکن به حقوق آنها رسیدگی و از آلام آنها کاسته شود.

علی صالحی با اشاره به نارضایتی های موجود و انتقاد از تأخیر در پرداخت مبالغ بیمه و عدم انجام تعهدات توسط شرکت های بیمه در پرداخت کامل خسارت و مطالبات مردم افزود: ضرورت دارد به منظور حفظ حقوق عامه و بیت المال ،  شرکت‌های بیمه با در نظر گرفتن مدت زمان قانونی در پرداخت از تحمیل خسارات و آسیب‌های بعدی پیشگیری کنند.

وی یادآور شد: فشار روحی و روانی ناشی از ایجاد حوادث و خسارات بر روی خسارت دیدگان ایجاب می کند با رعایت قوانین و مقررات به گونه ای اقدام شود که از درگیری های ذهنی مراجعین کاسته شود و با عمل به وظایف تعریف شده، علاوه بر پرداخت دیونی که در تعهدات بیمه است، این مبالغ در زمانی مناسب به بیت المال و مردم پرداخت شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان همچنین در راستای جلوگیری از تضییع حقوق بیمه ها ، رسیدگی دقیق و با حساسیت ویژه در جریان کارشناسی تصادفات خصوصاً تصادفات موتور سیکلت ها را خواستار شد و بر لزوم افزایش کیفیت کارشناسی ها با تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی و همچنین سوانح و حوادث ناشی از ایمنی محیط کار تأکید کرد.

استفاده از مؤسسات داوری در پرونده های مربوط به بیمه و زمینه سازی برای تشکیل شورای حل اختلاف بیمه از دیگر سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار بود.

وی در این خصوص تأکید کرد:استفاده از نظریات مؤسسات داوری و رسیدگی توسط شورای حل اختلاف بیمه با نگاه تخصصی به موضوعات مرتبط، می تواند در کاهش اطاله دادرسی در انواع پرداخت های بیمه ای از جمله بیمه درمانی و غیر درمانی مؤثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه