English

توقیف بیش از ۶۰۰ راس احشام قاچاق در پایش نوارهای مرزی کردستان

جانشین مرزبانی کردستان با اشاره به انجام ممتد عملیات های پایش مرزی گفت: در۴۸ ساعت گذشته تعداد 646 راس احشام قاچاق کشف و ضبط شد.

توقیف بیش از ۶۰۰ راس احشام قاچاق در پایش نوارهای مرزی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سرهنگ محمدعارف سپهری صبح امروز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگاران رسانه های استان اظهار داشت: پست‌های کنترل و مراقبتی هنگ های مرزی بانه و مریوان طی ۴۸  ساعت گذشته حین پایش نوار مرزی گله‌های احشام قاچاق را مهار کردند.

جانشین مرزبانی کردستان از مهار ۶۴۶ راس احشام به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در مرزهای کردستان خبر داد.

وی اضافه کرد: مرزبانان  در عملیات های غافلگیرانه و اطلاعاتی، ۶۴۶ راس احشام سبک و سنگین را در آستانه خروج از کشور مهار کردند و قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان گله های احشام را رها و با استفاده از پوشش کوهستانی منطقه از محل متواری شدند.

سرهنگ سپهری اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این احشام کشف شده ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: در مرزهای حوزه این فرماندهی با تلاش و جدیت مرزبانان، با تردد قاچاقچیان و عابران غیرمجاز مقابله و هرگونه اقدام منفی از طرف قانون شکنان، واکنش شدید مرزبانان را در پی خواهد داشت.

جانشین مرزبانی کردستان یادآور شد:  در راستای حراست از مرزهای استان و مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق، مرزبانان این فرماندهی در مناطق مرزی بانه و مریوان توانستند در چندین ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی گله‌های بزرگ احشام را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: در این عملیات ها ۱۱ هزار راس انواع دام سبک و سنگین قاچاق فاقد مجوز که توسط افراد سودجو به مرزهای استان انتقال داده شده بود، مهار و از خروج غیر قانونی آنها جلوگیری شد.

سپهری یادآور شد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این احشام کشف شده حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی