English

دبیر کارگروه منطقه ۴ کشور:

شکست و مهار کرونا نیازمند، انسجام ملی است

نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، معاون وزیر کشور، مسئولین کمیته‌های ستاد ملی و دبیران کارگروه‌های مناطق برگزار شد.

شکست و مهار کرونا نیازمند، انسجام ملی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه که در نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به‌عنوان دبیر کارگروه منطقه ۴ کشور و‌ نماینده استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان و خوزستان حضور داشت؛ اظهار داشت: حدود ۹ ماه است که کشور درگیر بحران کرونا می‌باشد و در پیک سوم حال‌وروز کشور خوب نیست.

وی افزود: تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر رحمانی فضلی اقدام مطلوبی است و با بازنگری برخی فرآیندها، برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی‌شده برای مقابله با کرونا، می‌توانیم مشارکت بیشتر مردم را برای مبارزه با این بحران ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مردم دلایل مختلفی را برای عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم مشارکت عنوان می‌کنند ولی نیاز داریم با اقناع‌سازی و آگاهی بخشی گسترده، زمینه مشارکت مناسب مردم را برای حفظ سلامت عمومی و رعایت توصیه‌های بهداشتی بیشتر کنیم.

وی تأکید کرد: باید یک بررسی انجام شود که دهک‌های مختلف جامعه چه رفتاری در برابر این پروتکل‌های بهداشتی دارند و بر چه اساسی تصمیم‌گیری می‌کنند و در صورت نیاز حمایت‌هایی متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر گروه صورت گیرد.

دبیر کارگروه منطقه ۴ کشور اظهار داشت: بر اساس بررسی‌هایی که در استان کرمانشاه صورت گرفته است، دهک‌های بالای جامعه مشکلی برای تأمین هزینه‌های لازم برای رعایت پروتکل‌ها و یا درمان این بیماری ندارند و مشکلاتی در برخی دهک‌های پایین جامعه وجود دارد که نیاز داریم طرح‌های حمایتی و ویژه‌ای را برای تأمین هزینه‌های درمانی و تخصیص یارانه تجهیزات پزشکی به این خانواده داشته باشیم.

وی افزود: در استان کرمانشاه بر اساس برآوردی که صورت گرفته است، معدل هزینه‌ها برای بستری هر بیمار حدود ۲۰ میلیون تومان است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون حدود ۳۱۲ میلیارد دانشگاه هزینه کرده است.

بازوند اختصاص یارانه ماسک به مردم را یک راهکار مناسب حمایتی دانست و گفت: تأمین ماسک رایگان برای افراد کم‌بضاعت اقدام مناسبی است که از طریق وزارت بهداشت و اعتبارات استانی قابل تأمین است.

دبیر کارگروه منطقه ۴ کشور در ادامه بیان کرد: تداوم تعطیلی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها می‌تواند در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا مؤثر باشد.

بازوند در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر تجمعات در تالارها، پاساژها و مراسمات صورت می‌گیرد و افراد عنوان می‌کنند به لحاظ اقتصادی امکان تعطیلی شغل خود را ندارند.

وی تأکید کرد: باید مانند دوران جنگ تحمیلی یک انسجام ملی را در مهر و شکست کرونا ایجاد کنیم و یک‌صدای واحد شنیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه