English

زلزله خیز بودن بهاباد لزوم مهندسی سازی ساختمان را دوچندان کرده است

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد با اشاره به زلزله اخیر 2/5 ریشتری در این شهرستان گفت: زلزله خیز بودن بهاباد لزوم مهندسی ساختمان ها را دوچندان کرده است.

زلزله خیز بودن بهاباد لزوم مهندسی سازی ساختمان را دوچندان کرده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جعفر فلاح مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد با اشاره به زلزله اخیر 5.2 ریشتری در بهاباد اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله آسیبی به ساختمان ها نرسانده و مرکز وقوع زلزله نیز خالی از سکنه بوده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول مهندسی به ویژه در بخش مقاومت حداکثری ساختمان ها در مقابل زلزله در شهرستان بهاباد جدی گرفته نشده است، افزود: اکثر ساختمان های این شهرستان بدون رعایت اصول آیین نامه 2800 کار شده به طوری که بیم آن می روند براثر تعدد زلزله ها در این منطقه، ساختمان ها کانون آسیب های جدی جانی و مالی باشد.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ، ساختمان سازی با اسکلت بتنی در شهرستان بهاباد ضرورتی انکار ناپذیر است.

فلاح تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ساختمان سازی با اسکلت بتنی حدود 30 درصد گرانتر از روش های دیگر تمام می شود اما، امنیت و آسایش خانواده ها در زمان وقوع زلزله موضوعی نیست که با ترازوی مالی سنجیده شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان بهاباد بخشی از ساخت و سازها از مسیر این سازمان عبور می کند و ضمن دریافت پروانه، اصول مهندسی را رعایت می کنند.

فلاح با بیان اینکه برای مقام سازی و مهندسی سازی ساختمان ها در شهرستان بهاباد به کار پر حجم فرهنگی و اطلاع رسانی نیاز داریم، عنوان کرد: آگاه سازی عمومی با برگزاری دوره های آموزشی برای ناظرین ساختمانی آغاز شده که امیدواریم به زودی به عموم  مردم تسری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات اصلاحی در این حوزه نیازمند عزم همگانی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی است و سازمان نظام مهندسی به تنهایی موفق به انجام اقداماتی قابل توجه نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه