English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد:

شهروندان تصرف اراضی ملی را به ۱۵۰۴ اطلاع دهند/رفع تصرف ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی همدان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به نقش تاثیر گذار مردم در صیانت از اراضی ملی، ضمن اعلام رفع تصرف ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی، از شهروندان تقاضا کرد هر گونه تصرف اراضی ملی را به 1504 اطلاع دهند.

شهروندان تصرف اراضی ملی را به 1504 اطلاع دهند/رفع تصرف ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ مهدی نوری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در حاشیه قلع و قمع بنای غیرمجاز در پلاک «یلفان» واقع در بخش مرکزی شهر همدان با اشاره به نقش تاثیر گذار مردم در صیانت از اراضی ملی و اعلام رفع تصرف ۳۰۸ هکتار از این اراضی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، ۲۰۶ فقره پرونده تخلف تشکیل و ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ مهدی نوری  اظهار داشت: با حضور نماینده دادستانی، انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی ۲ زمین به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از دست متصرفان خارج شده و دیوار کشی و بنای احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

وی اضافه کرد: به متصرفان اراضی ملی پیش از این در چند مرحله اخطار و تذکر برای خلع ید داده شده بود اما آنها به این تذکرها بی توجهی کرده که در نهایت امروز قلع و قمع بنای غیرمجاز و بازپس گرفتن اراضی ملی صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یادآوری کرد: در یک مرحله هنگام مراجعه چند تن از ماموران حفاظت منابع طبیعی این استان برای ابلاغ احکام قاضی به متخلفان و سودجویان منابع طبیعی در روستای «یلفان» شهر همدان، آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سرهنگ نوری ادامه داد: وظیفه اصلی یگان حفاظت منابع طبیعی پیشگیری از تصرف اراضی ملی است که در این راستا با افرادی که به صورت سهوی و عمدی منابع طبیعی را تصرف می‌کنند برخورد می شود.

وی با تاکید بر نقش اساسی و تاثیر گذار مردم در حفظ و صیانت از انفال گفت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته از اراضی ملی استان محافظت می کنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موضوع را اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: بیشتر متصرفان اراضی ملی اهالی روستا و افرادی هستند که زمین آنها مجاور اراضی ملی است و آنها هر ساله به ویژه هنگام شخم زدن زمین اقدام به تصرف بخشی از اراضی ملی حاشیه روستاها می‌کنند.

 سرهنگ نوری با بیان اینکه نوسان قیمت‌ها و گرانی زمین سودجوبان را به سمت دست اندازی به اراضی ملی سوق داده است افزود: تیم های گشتی یگان حفاظت محیط زیست با حضور مستمر، جلوی دست اندازی به بیت المال را گرفتند.

سال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان از دست متصرفان بازپس گرفته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه