English

طیبه عباس زاده عنوان کرد؛

اجرای طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در مراکز میناب

رئیس اداره سلامت شهرستان میناب گفت: نسخه الکترونیکی دفترچه بیمه سلامت در سطح شهرستان میناب از تیرماه سال جاری آغاز شده و از ۴۲ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت ۲۷ مرکز کار نسخه الکترونیکی ‌درحال انجام است.

اجرای طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در مراکز میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طیبه عباس زاده رئیس اداره سلامت شهرستان میناب در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۵ صندوق شامل کارکنان دولت، روستائیان، ایرانیان، سایر اقشار و سلامت همگانی کار خدمات به بیمه شدگان را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۲۵۴ هزارو ۲۰۱ نفر تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان شهرستان های میناب سیریک و بشاگرد قرار دارند گفت: از این تعداد ۱۸۱ هزار و ۸۱۹ نفر مربوط به میناب، ۳۱ هزار نفر بشاگرد و ۴۱ هزار نفر سیریک تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه در ۳ شهرستان ۸۶۹ نفر بیمار خاص وجود دارد اظهار داشت: در گذشته چاپ دفترچه بیمه در خود محل اداره انجام می شد اما از سال ۱۳۹۶ تاکنون باتوجه به انجام قرارداد این کار در دفاتر پیشخوان در حال انجام است و ۹ دفتر بیشخوان در ۳ شهرستان کار چاپ دفترچه بیمه سلامت را انجام خواهند داد؛ سه دفتر پیشخوان در شهربندزرک و دهستان های کریان و حکمی در مرحله قرارداد هستند.

رئیس اداره سلامت شهرستان میناب بیان کرد: نسخه الکترونیکی دفترچه بیمه سلامت در سطح شهرستان میناب از تیرماه سال جاری آغاز شده است و از ۴۲ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت ۲۷ مرکز کار نسخه الکترونیکی ‌درحال انجام است. 

وی با بیان اینکه با حذف دفترچه کاغذی بیمه شدگان می توانند فقط با ارائه کارت ملی از خدمات بیمه ای بهرمند شوند و پرداخت در سریع ترین زمان ممکن به موسسات پایان هرماه انجام خواهد شد افزود: در شهر میناب ۹داروخانه، ۴ آزمایشگاه و ۱۴پزشک متصل به سامانه هم اکنون در حال انجام نسخه الکترونیکی برای بیمه شدگان هستند.

عباس زاده بااشاره به اینکه بیمه شدگان با دریافت دفترچه سلامت‌ همگانی رایگان دفترچه دریافت خواهند کرد و در مراکز دولتی دانشگاهی و تامین اجتماعی خدمات دریافت خواهد کرد گفت: اگر فردی بخواهد در مراکز خصوصی دفترچه سلامت خدمات دریافت کند باید دفترچه ایرانیان دریافت و حق بیمه پرداخت کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: افرادی که ساکن شهر و روستا ما هستند باتوجه به قرارداد میان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب ارجای یک در صندوق سایر اقشار دفترچه رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره سلامت شهرستان میناب با اشاره به اینکه بیماران تحت پوشش موارد خاص با تشکیل پرونده و ثبت در سامانه به عنوان بیمار خاص برای دریافت هر دارو کدملی آنها در سامانه باز است اظهار داشت: افراد با بیماری خاص به صورت کامل رایگان خدمات دارویی دریافت می کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیمه شدگان در مراکز بخش خصوصی به بیماران خاص گفت: از نظر دریافت ویزیت تفاوتی ندارد ولی برای دریافت داروها با توجه به ثبت در سامانه به عنوان بیمار خاص خدمات رایگان دریافت می کنند.

عباس زاده با بیان اینکه نسخه الکترونیکی در شامل بیمههای ما اجراخواهد شد عنوان کرد: دفترچه های سلامت همگانی فقط در مراکز دولتی خدمات دریافت می کنند و اگر بیمه شده در پرداخت حق بیمه خود مشارکت داشته باشد و از صندوق سلامت ایرانیان استفاده کند میتواند در مراکز بخش خصوصی خدمات دریافت کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران کرونایی گفت: ۹۰ درصد هزینه خدمات با بیمه و ۱۰ درصد هزینه با خود بیمه شده است.

رئیس اداره سلامت شهرستان میناب با بیان اینکه اکنون همه افراد خانواده بدون در نظر گرفتن محدودیت به تعداد می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرند و دیگر محدودیت تعداد فرزند وجود ندارد، در پایان افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و طلاب جز صندوق سایر اقشار قرار دارند که خدمات دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه