English

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد؛

۳ برابر شدن خدمات رسانی به روستاها با یکپارچه‌سازی شرکت ‌های آبفا

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از 3 برابر شدن خدمات رسانی به روستاها با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا خبر داد.

3 برابر شدن خدمات رسانی به روستاها با یکپارچه‌سازی شرکت ‌های آبفا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی عیسی زاده اظهار داشت: تعداد کل شرکت های آبفای شهری در شهرها و شهرستان ها، حدود سه برابر شرکت های آبفای روستایی بوده است، از این رو با یکپارچه سازی این شرکت ها، تعداد شعب ادارات آب و فاضلابی که بعد از تجمیع، به روستاها خدمات ارایه می‌کنند، حدود سه برابر شده است که تاثیر زیادی در کاهش ترددها و سرعت دسترسی روستاییان عزیز به خدمات داشته است.

وی افزود: یکپارچه و متمرکز شدن امکانات فنی، لجستیکی و نیروی انسانی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب چابکی و افزایش توان این شرکت ها به خصوص در حوزه روستایی شده و در نتیجه خدمات رسانی به مردم در این حوزه از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار شده است.

عیسی زاده با بیان اینکه یکی از راه کارهای مهم برای عبور از تنگناها و شرایط دشوار فعلی در کشور، استفاده حداکثری از دارایی ها و منابع موجود کشور است، گفت: وجود سازمان ها و شرکت های موازی در یک حوزه خدمت رسانی، یکی از عواملی است که باعث راکد شدن و بلا استفاده ماندن دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور شده است.

وی ادامه داد: اصلاحات در ساختار سازمانی مثل آنچه در تجمیع شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی صورت گرفته، می‌تواند زمینه افزایش بهره‌وری با به اشتراک‌گذاری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود این شرکت ها را که اساساً نوع مشابهی از خدمات را ارائه می‌دهند، فراهم نماید. نتیجه ای که حتی در بازه زمانی کوتاهی که از شروع این طرح گذشته، در اغلب استان ها ملموس بوده است؛ از این جهت این اقدام دولت و وزارت نیرو قطعاً مورد حمایت و تایید و تاکید مجلس شورای اسلامی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قوانین بالادستی متعددی بحث ضرورت اصلاح ساختار اداری و چابک سازی تکلیف شده که از جمله مهمترین آنها سیاست های کلی نظام اداری، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین بند (۱۶) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه‌ی دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مضافا اینکه در ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه هم بر کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاه های اجرایی تاکید شده که تجمیع شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ها در راستای پیاده سازی قوانین و سیاست های مذکور و طبعاَ مورد حمایت و تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه