English

توجه نداشتن به جلو، علت اغلب تصادفات رانندگی است

رئیس پلیس راه استان قم گفت : توجه نداشتن به جلو ،یکی از رایج ترین علل تصادفات رانندگی در استان است.

توجه نداشتن به جلو، علت اغلب تصادفات  رانندگی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ مختار پناهی اظهار کرد: توجه نکردن به جلو ، ناشی از عوامل متعددی از جمله سرعت غیر مجاز ، حواس پرتی راننده ، رعایت نکردن فاصله طولی مجاز و ایمن ، نقص فنی در سیستم ترمز و مهارت کافی نداشتن راننده در هدایت و کنترل وسیله نقلیه است.

ویبا برشماری مصادیق علل تصادف و واژگونی وسایل نقلیه تصریح کرد : هرکدام از دلایل فوق نشات  گرفته  از رفتار های نا ایمن و پرخطر رانندگان است ، استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن ، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و موجب حواس پرتی راننده شده و منجربه تصادفات جلو به عقب و واژگونی می شود.

سرهنگ پناهی اشاره کرد : این نوع تصادف معمولا با افزایش حجم ترافیک ، باعث وقوع تصادف خسارتی شده  و در مواقعی که جریان ترافیک روان باشد ، با افزایش سرعت، منجربه تصادف جرحی و فوتی می شود.

وی اضافه کرد: علت اغلب تصادفات با عابرین پیاده نیز ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که در مواجه با سوژه خطر ، دچار تاخیر در رویت  می شوند و بستر تصادف را ایجاد می کنند.

رئیس پلیس راه استان قم به رانندگان توصیه کرد : حدودا نیمی از تصادفات به علت عدم توجه کافی به جلو از جانب رانندگان به وقوع می پیوندد که می طلبد رانندگان در زمان رانندگی توجه به جلو را بطور کامل رعایت کنند تا شاهد حواث ناگوار و جبران ناپذیر نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه