English

اجتناب افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از فعالیت در محیط های باز

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از فعالیت در محیط باز اجتناب کنند.

اجتناب افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از فعالیت در محیط های باز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز یکشنبه 20 مهر ماه، تحت تاثیر و نفوذ زبانه های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی، جنوب شرقی، شمالی، مرکزی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس افزایش سرعت بادهای شمال شرقی پیش بینی می شود که سبب خیزش گرد و خاک ، کاهش دید افقی و کیفیت هوا و مواج شدن دریا به ویژه در نیمه ابتدایی روز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیشینه سرعت باد تا 60 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا، بیش از 1.5 متر پیش بینی می شود.

عارفی تشریح کرد: ساعات بعد از ظهر از میزان سرعت باد موقتا کاسته می شود و از اواخر شب و طی ساعات صبح دوشنبه مجددا تکرارهمین شرایط جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی گفت: روز سه شنبه از شدت فعالیت این ناپایداری کاسته خواهد شد اما روند وزش بادهای شمال شرقی تا پایان هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت. 

عارفی با بیان اینکه توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد، عنوان کرد: شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

 وی افزود: همچنین با توجه به بروز گرد و خاک در غالب نقاط یاد شده، کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از فعالیت در محیط باز اجتناب کنند.

وی عنوان کرد: از نظر دمایی طی این مدت افزایش دمای بیشینه، کاهش رطوبت نسبی هوا و کاهش دمای کمینه در استان پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه