English

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه:

پویاسازی سازمان اوقاف در دستورکار است

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از پویاتر کردن سازمان اوقاف خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند گفتمان سازی، توانمندسازی اعضا و پرسنل و همچنین نیازمند الگوسازی در زمینه وقف هستیم.

پویاسازی سازمان اوقاف در دستورکار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در سفر یک‌روزه به استان اصفهان و در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: هدف ما پویاتر کردن سازمان اوقاف است و در این زمینه باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و جلوی آن را بگیریم، فرصت‌های گذشته را تقویت کنیم و دراین زمینه با دیگر سازمانها و نهادها در تعامل باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های نیکو و سنتهای حسنه وقف است، اظهار کرد: وقف از دیرباز در اشکال مختلف وجود داشته است، در روایات در رابطه وقف نکات زیادی عنوان شده است و از این رو همه مسلمانان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در قرآن آیه مستقیمی در خصوص وقف نداریم، اضافه کرد:اما در آیاتی که در خصوص انفاق آمده به صورت غیر مستقیم به وقف اشاره کرده است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد، افزود: از این رو باید در مسیری پویا به رشد و بالندگی برسیم.

وی با بیان اینکه ما در ارتباط با دولت و حاکمیت هستیم، گفت: از این رو باید ما مواظب رفتار خود باشیم، چرا که هر اشتباه ما باورهای مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه هدف ما پویاتر کردن سازمان اوقاف است، اضافه کرد: در این زمینه باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و جلوی آن را بگیریم، فرصت‌های گذشته را تقویت کنیم و دراین زمینه با دیگر سازمانها و نهادها در تعامل باشیم.

وی با بیان اینکه راهبردهای زیادی برای پویایی سازمان اوقاف وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه نیازمند گفتمان سازی، توانمندسازی اعضا و پرسنل و همچنین نیازمند الگوسازی در زمینه وقف هستیم و باید از ظرفیت وقف حداکثر استفاده را داشته باشیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دکتر خاموشی در صدد استفاده از خلاقیت و نوآوری برای تقویب حوزه وقف و تثبیت اعتقادات مردم است، ادامه داد: یکی از مهم ترین بنگاه‌های اقتصادی در اسلام وقف است، 800 نیت وقف داریم و ما می‌توانیم با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام کنیم.

موقوفات اصفهان 45 هزار رقبه دارد

همچنین ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۵ اداره و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۶ نفر در این ادارات مشغول ارائه خدمات هستند.

محمدحسین بلک  اضافه کرد: همچنین در این استان شش هزار مسجد و 45 هزار رقبه متصرفی و غیر متصرفی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته دریافت سند برای موقوفات استان اصفهان در دستور کار ویژه قرار دارد، اضافه کرد: در این زمینه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت‌های خوبی را به دست آوردهایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی