English

دبیر موکب اربعین آستان مقدس کریمه اهل ‌بیت(س) خبرداد؛

تلاش برای فعال نگه‌داشتن موکب حضرت معصومه(س) در طول سال

دبیر موکب اربعین آستان مقدس کریمه اهل ‌بیت(س) از تلاش برای فعال نگه‌داشتن موکب حضرت معصومه (س) در طول سال خبرداد.

تلاش برای فعال نگه‌داشتن موکب حضرت معصومه(س) در طول سال

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی محمدعلیپور در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) به منظور خدمت‌رسانی به زائران عراقی در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا فعالیت دارد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه آستان مقدس حضرت معصومه(س) دارای ابعاد بین المللی است، امسال نیز موکب این آستان به کمک خادمان عراقی به فعالیت خود ادامه داده است.

وی با بیان اینکه موکب آستان فاطمی در چهار سال گذشته با اعزام بیش از ۲۵۰ خادم از داخل ایران به ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی، پذیرایی، اسکان و سایر خدمات مورد نیاز زائران اربعین می‌پرداخت، افزود: امسال به دلیل شرایط و اقتضائات ویروس کرونا خادمان از داخل کشور اعزام نشدند و تنها نزدیک به ۴۰ خادم مقیم عراق در این موکب فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موکب از حدود یک هفته قبل از اربعین خدمات حداقلی را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند، گفت: این خدمات شامل صبحانه، میوه، نوشیدنی‌های خنک، ایجاد فضای خنک برای استراحت و اسکان زائران عراقی و ارائه امکانات بهداشتی می‌شود که با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی، سم‌پاشی و ضدعفونی محل همراه است.

علیپور با تقدیر از خادمان عراقی که در این مدت با وجود شرایط کرونایی به خدمت رسانی به زائران اربعین حضرت اباعبدالله(ع) مشغول هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم این موکب را در طول سال هم فعال داشته باشیم و به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: امیدواریم این خدمات مورد رضای خداوند، اهل ‌بیت(ع) و حضرت معصومه(س) واقع شود و بتوانیم قدمی در راه خدمت به زائران و دوستداران اهل ‌بیت(ع) برداریم و در کنار آن به نشر معارف آن‌ها بپردازیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه