English

در نشست مشترک مجموعه ایزوایکو با فنی و حرفه ای هرمزگان مطرح شد؛

برنامه های مدون مهارت افزایی در راستای ارتقا صنعت دریایی

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان، گفت: مهارت افزایی و صنعت دریایی را ارتقا دهیم تا کمبود هایی که در زمینه مهارت افزایی وجود دارد را به بهترین نحو مدیریت کنیم تا در نتیجه شاهد بازدهی استاندارد در زمینه پیشرفت صنعت دریایی باشیم.

برنامه های مدون مهارت افزایی در راستای ارتقا صنعت دریایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیده اسما کریمی مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان، در نشست مشترک مجموعه ایزوایکو با این اداره کل با تاکید بر ایجاد دپارتمان تخصصی صنایع و کشتی سازی، استاندارسازی آموزش، مشاغل بومی با نگاه بین المللی و توانمند سازی جامعه محلی،  اذعان داشت: ما باید با برنامه هایی مدون تعامل بین دانشگاه، مهارت افزایی و صنعت دریایی را ارتقا دهیم تا کمبود هایی که در زمینه مهارت افزایی وجود دارد را به بهترین نحو مدیریت کنیم تا در نتیجه شاهد بازدهی استاندارد در زمینه پیشرفت صنعت دریایی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فنی و حرفه ای هرمزگان قادر است تا هم‌گام با دانشگاه‌ها اقدام به آموزش و پرورش نیروهای متخصص  به صورت تئوری و عملی کند تا هر گرنه کسری مهارت در استان رفع شود و فارغ التحصیلان سریع‌تر جذب بازار کار شوند.

کریمی ضمن اشاره به این موضوع که  باید سرمایه گذاران را در جهت برطرف کردن نیازهای صنایع به سوی حوزه آموزش سوق دهیم، گفت: شرایطی را فراهم آوریم تا نیروهای بومی و محلی با تاکید بر رسالت های اجتماعی و توانمندسازی، جذب فرصت های شغلی شوند که خوشبختانه مجموعه ایزوایکو در این زمینه عملکرد موثر و قابل قبولی را داشته است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان در ادامه تشریح کرد: باید در جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان، انتخاب رشته و مسیر درست تحصیلی بتوانیم به  توسعه بلند مدت و میان مدت دست یابیم.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد مرکز جوار کارگاهی اشتغالزایی پایدار است،  گفت: ایزوایکو به عنوان صنعتی پیشرو و توانمند در ساخت و ایجاد ظرفیت های اشتغال شناخته شده که قادر است با ایجاد کارگاه های تخصصی فرصت های مطلوبی را برای آموزش نیروهای متخصص ایجاد کند.

طبق گفته های «سیده اسما کریمی» مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان، مرکز جوار کارگاهی علاوه بر مهارت افزایی در زمینه های استاندارد سازی، بازنگری و تربیت نیرو، تدوین استاندارد،  توسعه مشاغل جدید و تربیت مربی می تواند موثر واقع شود.

کریمی فعالیت ها و پروژه های صورت گرفته در ایزوایکو را نشان از ظرفیت های این مجموعه خواند و خاطرنشان کرد: این ارتباط فرصت مناسبی است که حوزه های آموزش با فنی و حرفه ای استان تعامل بیشتری داشته باشند و بتوانند با برنامه ریزی های منسجم در راستای رسیدن به اهداف مشترک گام بردارند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در هر استان متناسب با ظرفیت های آن منطقه و شناسایی پتانسیل ها دپارتمان هایی تاسیس خواهد شد، اضافه کرد: در هرمزگان دپارتمان دریایی و کارگروه هایی تاسیس خواهد شد که ظرفیت های خوبی را در جهت اشتغالزایی پایدار فراهم خواهند کرد.

کریمی در پایان اشتغالزایی را از اهداف مشترک صنایع و فنی و حرفه ایی خواند و اذعان کرد:  با فراهم آوری ظرفیت های ملی و بین المللی برای تحقق این امرگام بر می داریم تا زمینه را برای اشتغالزایی جوانان در کشورهای هم جوار و حوزه خلیج فارس فراهم آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی