English

همه ساخت و سازهای غیرمجاز باید تخریب شوند

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، باید اراضی را از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ داشت.

همه ساخت و سازهای غیرمجاز باید تخریب شوند

مجتبی رحمت زاده رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: در راستای صیانت از اراضی ملی باید پیشگیری همراه با فرهنگ سازی و آموزش را به عنوان مهمترین اصل در حفاظت از عرصه های ملی در دستور کار قرار داد.

وی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ابرکوه بیان داشت: صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، مسئله ای مهم و اساسی برای دستگاه قضایی بوده و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

این مقام قضایی بر قاطعانه عمل کردن تمامی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف قانونی خود تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی نهادهای اداری، حاکمیتی، دولتی یا غیر دولتی می بایست در جهت اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم توجه و دقت کافی را داشته باشند.

وی افزود: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، باید اراضی را از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ داشت.

رحمت زاده یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام در خصوص تصرفات غیر مجاز اراضی ملی و دولتی مراتب را به دستگاه قضایی و نهادی ذی ربط اطلاع دهند.

وی بر پیگیری بودجه طرح جامع حد نگار و نظارت بر مصرف آن، تأکید کرد و ابراز داشت: اجرای طرح جامع حد نگار می تواند از بسیاری از تعدی و تجاوزات به اراضی ملی جلوگیری نماید.

این مقام قضایی تقویت گشت های یگان حفاظت اراضی ملی، را خواستار شد و گفت: گشت های یگان باید با اهتمام بیشتر از اراضی مجموعه خود صیانت نمایند و با گشت های مستمر از طمع ورزی افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه، عدم ارائه خدمات رفاهی و شهری به ساختمان های غیر مجاز ساخته شده در محدوده اراضی ملی از راهکار های پیشگیری از تعدی به اراضی دولتی دانست و بیان داشت: باید هزینه سخت و ساز و معامله اراضی فاقد سند و مجهول مالک را بالا برد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی تصرفات غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها، افزود: هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید توسط شرکت آب با فوریت رفع شود چراکه تجاوز انسان ها به حدود بستر و حریم رودخانه‌ها عموما باعث ایجاد تغییرات گسترده در  وضعیت هندسی رودخانه ها شده و به دنبال این تغییرات در هنگام وقوع سیلاب ها، جریانات سیلابی از مجرای رودخانه خارج شده و اراضی اطراف آن را در برمی گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه