English

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبرداد؛

تدوین سند جامع مقابله با اسلام‌هراسی و قرآن‌سوزی

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: تدوین سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی پس از دوسال به پایان رسیده و به زودی رونمایی خواهد شد.

تدوین سند جامع مقابله با اسلام‌هراسی و قرآن‌سوزی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در نشست جامعه قرآنی استان قم که به منظور محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، توهین و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را اقدامی برنامه ریزی شده دانست و اظهار کرد: سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی با بیش از 100 راهبرد و راهکار در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تدوین شده که تمام سازوکارهای مواجهه با این اقدامات را پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد: کار تدوین این سند پس از دو سال تلاش به پایان رسیده و به زودی در شورای مرکزی مطرح می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام محمدی، اگرچه اهانت به پیامبر اسلام(ص) سابقه دیرینه دارد ولی اقداماتی که در دوره اخیر صورت می‌گیرد کاملا برنامه ریزی شده و بر اساس اصولی است که در مواجهه دو جریان کفر و ایمان طراحی شده است.

وی افزود: جهان غرب از یک سو در مواجهه منطقی با اسلام ناب ناتوان است و از سوی دیگر رشد سریع و پربرکت اسلام در سراسر جهان آن‌ها را کلافه کرده است. آن‌هایی که در اتاق‌های فکر، طراحی می‌کنند اگر این بستر را رها کنند در آینده نزدیک با پیوستن حجم عظیمی از مردم غرب به اسلام ناب مواجه خواهند بود، بنابراین در راستای بدنام کردن اصل اسلام، اسلام وهابی با مدل قرائت عربستان سعودی که نماد آن داعش است را به عنوان اسلام ترویج می‌کنند یا اسلام متجدد از نوع اسلام ترکیه که تحریف شده است و هیچ خاصیتی در مقابله با نظام سلطه ندارد را رواج می‌دهند. در حالی که روح حقیقی اسلام در این دو نوع اسلام وجود ندارد.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) نقطه اصلی و طلایی اسلام هستند، گفت: پیامبر هراسی، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی از مهم‌ترین راهبردهای جریان غرب است. بنابراین در مقابل جریان کفر و نفاق باید استقامت و صبر فردی و اجتماعی داشت و از تمام ظرفیت‌های جامعه اسلامی برای مقابله عظیم با کفر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این نشست ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: دشمنان چون نمی‌توانند ریشه‌های حرکت اسلام ناب را از بین ببرند، دستاویز اقدامات سخیفانه و اهانت آمیز می‌شوند. این مسأله نشان دهنده نقطه قوت مکتب نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام و نقطه ضعف جریان کفر است.

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌‌های مجاهدانه و همت مضاعف خادمان قرآن و عترت در بیان و نشر حقایق اسلام ناب، بیش از پیش جلوه گری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی