English

۴۰۰ معلم قمی صاحب‌خانه می‌شوند/ کمبود ۳ هزار معلم در قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ثبت‌نام 400 نفر از فرهنگیان در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن استان قم به تایید نهایی رسیده‌است، بیان کرد: دو قطعه در مناطق خوش آب و هوای استان برای مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها در منطقه پردیسان روبروی دانشگاه آزاد قم واقع شده‌است.

400 معلم قمی صاحب‌خانه می‌شوند/ کمبود 3 هزار معلم در قم

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان استان قم گفت: دو قطعه زمین مرغوب برای مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک مراسم کلنگ‌زنی هر دو قطعه زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این دو قطعه زمین در خارج از محدوده شهری و نیز در روستاهای قم نیست، تصریح کرد: این دو قطعه در مناطق خوش آب و هوای استان برای مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها در منطقه پردیسان روبروی دانشگاه آزاد قم واقع شده‌است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه ثبت‌نام 400 نفر از فرهنگیان در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن استان قم به تایید نهایی رسیده‌است، بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قم، زمان اتمام ساخت و ساز مسکن فرهنگیان و تحویل آن را دو سال آینده اعلام کرده‌است.

شیخ الاسلام مسکن فرهنگیان را فرصتی برای خانه‌دار شدن بسیاری از معلمانی که بی‌خانه هستند دانست و گفت: یکی از شرایط اعطای زمین به فرهنگیان این است که سند مالکیت زمین یا مسکنی به نام فرد نباشد.

معوقات معلمان استان پرداخت شده‌است؟

وی در خصوص کمبود نیروهای استخدامی در آموزش و پرورش استان اظهار کرد: هم‌اکنون 15 هزار و 500 معلم در استان مشغول به فعالیت هستند با این وجود، آموزش و پرورش قم، به علت افزایش آمار بازنشستگی در استان، با کمبود حدود 3 هزار نیرو مواجه است و بخش محدودی از این کسری نیرو از طریق اضافه کار نوبت دوم معلمان توانمند و جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌التدریسی برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از جذب بیش از 200 نفر معلم حق‌التدرسی در آزمون استخدامی سال 99 خبر داد و افزود: طی دو روز گذشته پاداش تمامی بازنشستگان سال گذشته به ارزش بیش از 80 میلیاردتومان پرداخت و پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا، کلیه معوقات معلمان حق‌التدرسی نیز تسویه شد اما حقوق معلمان حق‌التدرسی از اسفندماه تا به امروز هنوز پرداخت نشده است.

شیخ‌الاسلام درخصوص پیگیری‌های نماینده‌های مردم قم در مجلس شورای اسلامی از جمله احمدامیرآبادی فراهانی در راستای پرداخت معوقات حقوق معلمان، ادامه داد: در خصوص حقوق بازنشستگان پیگیری‌هایی داشتند اما در خصوص پاداش و حقوق معلمان استانی وزارت آموزش و پرورش ورود پیدا کرد.

رشته سفره آرایی و شیرینی پزی در دوره متوسطه دوم

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین در راستای رفع نواقص سیستم آموزشی حاکم در کشور از جمله مدرک‌گرایی در حوزه آموزشی و ضعف در تربیت نیروهای ماهر و توانمند حرکات خوبی را انجام داده‌است، افزود: دانش‌آموز بنیه علمی که مهارت و توانمندی کار دارد، نیاز امروز کشور است.

وی تصریح کرد: « در کنار هر مدرک تحصیلی، یک مهارت»شعار اصلی آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین، است و اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارتی در ذیل این شعار در برخی از مدارس دوره متوسطه اول آغاز شده و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای دوره متوسطه دوم ورود با تنوع رشته مواجه هستیم که رشته هتل‌داری، سفره‌آرایی و شیرینی‌پزی از جمله رشته‌های افزوده شده در این مقطع هستند.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: در دهه‌های گذشته یکی از دستاوردهای ورود تکنولوژی به زندگی بشر، راحت‌طلبی و تنبلی جوانان بود اما تربیت و پرورش جوانانی با داشتن مهارت کافی به عهده خانواده و آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه استقبال دانش آموزان و والدین از رشته های فنی و حرفه ای به 38 درصد ارتقا یافته است، بیان کرد: مدیران و مسئولان آموزشی در مدارس باید در برای انجام امور مدرسه از جمله برگزاری مراسمات و برپایی نمایشگاه‌ها و..از توانمندی و کمک‌های خود دانش‌آموزان بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه