English

رئیس هیات تنیس استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با موج؛

مکانیزه شدن زندگی جوامع بشری بیماری های متابولیکی را افزایش داده است

رئیس هیات تنیس استان اصفهان گفت: مکانیزه شدن زندگی جوامع بشری و نفوذ صنعت بیماری های متابولیکی افزایش یافته است.

مکانیزه شدن زندگی جوامع بشری بیماری های متابولیکی را افزایش داده است

فرهاد رحیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اذعان به این موضوع که در گذشته مردم سبک زندگی سالمی داشته اند، یادآور شد: در سال های اخیر سبک زندگی ها تغییر یافته و با مکانیزه شدن زندگی جوامع بشری و نفوذ صنعت بیماری های متابولیکی افزایش یافته است.

وی در خصوص روند کار باشگاه ها و استخرهای ورزشی با شیوع ویروس کرونا از آغاز در کشور گفت: مجموعه های ورزشی در همان روزهای آغازین شروع بیماری کرونا تعطیل شد که این تعطیلی تا 31 خرداد امسال ادامه داشت.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان با بیان این مطلب که استخرها نیز شامل این تعطیلی شدند، افزود: از اقدامات اشتباه رسانه ها ایجاد جو پرخطر بودن اماکن ورزشی بود که تعطیلی باشگاه های ورزشی را به دنبال داشت.

رحیمی متذکر شد: طبق ورارت بهداشت پروتکل های بهداشتی در اماکن ورزشی به درستی و با روش صحیح صورت می پذیرد و اماکن ورزشی جزو امن ترین مکان ها برای حضور افراد است و خطر شیوع و انتقال در این مکان ها وجود ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این موضوع که اقتصاد در ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: اقصاد ورزشی در برخی کشورها گردش مالی فراوانی ایجاد می کند؛مثلا در کشور انگلستان ورزش نسبت به بقیه مشاغل فرصت شغلی بیشتری در آن فراهم است و توسعه اماکن ورزشی در یک کشور می تواند زمینه ساز فرصت های شغلی باشد که دولت ها می توانند با هزینه ای اندک این فرصت را در زمینه اشتغال زایی فراهم آورند.

فرهاد رحیمی در بحث سرانه ورزشی کشور تشریح کرد: سرانه ورزشی کشور ایران از 10 درصد استاندارد جهانی برخوردار است و متاسفانه استان اصفهان به مراتب از این میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

وی در ادامه با توضیح این مطلب که با توجه به منافع ورزش بحث سرانه ورزشی باید توسعه پیدا کند، از آمار بیمه شدگان ورزشی در استان  که به 300 هزار نفر می رسد خبر داد و اظهار کرد:  استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت  نیم متر مربع  از سرانه ورزشی  را داراست و 6 درصد از جمعیت استان را در بر می گیرد که این رقم در کشورهای توسعه یافته 40 درصد است و  می طلبد که سرانه ورزش در استان باید توسعه پیدا کند.

مدیر مجموعه ورزشی رویال آرنا و باشگاه ورزشی پرشین از کارکردهای ورزش در جامعه سخن گفت و اضافه کرد: ورزش کارکردهای بسیاری دارد که مهم ترین آن در حوزه سلامت افراد جامعه است .

رحیمی با اذعان به این موضوع که در گذشته مردم سبک زندگی سالمی داشته اند، گفت: در سال های اخیر سبک زندگی ها تغییر یافته و با مکانیزه شدن زندگی جوامع بشری و نفوذ صنعت بیماری های متابولیکی افزایش یافته است.

رئیس هیات تنیس استان اصفهان ورزش را جهت پر کردن اوقات فراغت افراد جامعه با اهمیت توصیف و بیان کرد: ورزش از بهترین کارکردها جهت پرکردن اوقات فراغت زندگی افراد است که این بحث با کمبود فضاهای ورزشی و امکانات مناسب  در مناطق مواجه است و برای ترغیب افراد جامعه به سمت ورزش توسعه اماکن ورزشی با استانداردهای صحیح و مناسب در راس امور قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه