English

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

زیرساخت‌های بیستون باید متناسب با یک شهر ممتاز گردشگری ارتقاء یابد

مهرداد سالاری گفت: بیستون به دلیل هم‌جواری با سایت جهانی، یک شهر شناخته‌شده در جهان محسوب می‌شود و زیرساخت‌ها و خدمات اقامتی و رفاهی آن باید در سطح یک شهر ممتاز توریستی باشد.

زیرساخت‌های بیستون باید متناسب با یک شهر ممتاز گردشگری ارتقاء یابد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست طرح و بررسی مشکلات شهر بیستون که با حضور فرماندار شهرستان هرسین، شهردار بیستون، شورای شهر بیستون و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ اظهار داشت: شهر بیستون پیشانی استان کرمانشاه است و ورودی از شرق استان با کمربندی از کنار شهرهای کنگاور و صحنه می‌گذرد و عملاً بیستون اولین شهر استان کرمانشاه است که مسافران در دل آن گذر می‌کنند و به این لحاظ برای ما بسیار مهم است.

سالاری، گردشگری را محور اصلی اقتصاد شهر بیستون دانست و گفت: به دلیل وجود سایت جهانی بیستون و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن بسیاری از گردشگران دنیا با این شهر آشنا هستند و همچنین قرار گرفتن در مسیر کرمانشاه به تهران و راه کربلا از یک موقعیت گردشگری بسیار ممتاز به این شهر بخشیده است.

وی افزود: همچنین کریدور گردشگری بیستون _ کرمانشاه از یک موقعیت ممتاز گردشگری به لحاظ ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاری برخوردار بوده و در حد پروژه‌های بزرگ ملی است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: این شهر 8 هزار نفر جمعیت دارد ولی باید با عوارض حاصل از این تعداد، باید به جمعیتی چند برابر این میزان خدمات ارائه دهد که در شرایط فعلی به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر این نکته که باید به سمت درآمدزایی برویم در ادامه عنوان کرد: متأسفانه طرح جامع شهر بیستون به شکلی تدوین‌شده است که به‌جای درآمدزایی عملاً درآمدهای محدود آن مانند دریافت عوارض کارخانه‌های موجود هم با انتقال آن‌ها عملاً قطع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سایت جهانی بیستون را یک ظرفیت عظیم درآمدزایی برای این شهر دانست و گفت: مجموعه‌های تاریخی بسیاری در دنیا هست که در کنار آن مراکز خدماتی و تجاری بسیاری رونقی دایر است و همین مجموعه‌ها محلی برای کسب درآمد شهرداری‌هاست و توسعه بیستون هم باید با این دید دنبال کرد.

وی پارک جنگلی بیستون را یک ظرفیت بسیار خوب برای درآمدزایی دانست و گفت: این پارک در 20 دقیقه‌ای کرمانشاه و در یک موقعیت بسیار مناسب واقع‌شده است و در صورت ارائه طرح‌های مناسب می‌توان جمعیت زیادی را جذب کرد و درآمدزایی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه