English

افزایش ارجاع پرونده‌ها از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، با اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش در دعاوی، روند رو به افزایشی داشته است.

افزایش ارجاع پرونده‌ها از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف از سازش در یک فقره پرونده با موضوع تقسیم ترکه به ارزش بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط شعبه 7 شورای حل اختلاف شهرستان یزد خبر داد.

وی در خصوص رسالت اصلی شورای حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده ها بیان داشت: شورا‌های حل اختلاف نهادی مردم محور است که توانسته است در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش نقش بسیار موثری داشته باشد.

این مقام قضایی اظهار داشت: در کنار اثر صلح و سازش در کاهش آماری پرونده ها می توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت آرامش به طرفین پرونده نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به بخشنامه رییس دستگاه قضا در خصوص ارجاع پرونده‌ها از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف تصریح کرد: اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، با اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش در دعاوی، روند رو به افزایشی داشته است.

حداد ابراز کرد: مبنای اصلی کار شوراهای حل اختلاف صلح و سازش بوده که بهترین و بالاترین اقدام در جامعه نیز بحساب می آید و اگر به تقویت شورا‌های حل اختلاف در جهت تحقق این رسالت، اهتمام شود نتایج خوبی برای دستگاه قضا خواهد داشت.

وی در پایان از تمامی زحمات و تلاش های بی دریغ شورای حل اختلاف 7 یزد که در این راستا نسبت به صلح و سازش و توسعه فرهنگ اصلاح ذات‌البین طرفین اقدام کردند قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه