English

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار

افتتاح پروژه جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به افتتاح پروژه های جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت، از سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال در این پروژ ه ها خبر داد.

افتتاح پروژه جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری موج همدان، عبدالحسین اکبری،  مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به  افتتاح پروژه های جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولت ،  با سرمایه گذاری افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر در هفته دولت خبر داد.

عبدالحسین اکبری افزود: این پروژه ها مربوط به آبیاری کم فشار، احیاء و مرمت قنوات، پرورش ماهیان زینتی بسته بندی ادویه و سردخانه بالای صفر است.

وی با اشاره به اثرگذاری افتتاح طرح های مذکور در شهرستان گفت: افزایش راندمان آب کشاورزی مستلزم جلوگیری از هدررفت آب در مخازن شامل قنوات و استخرهای کشاورزی و در مسیر انتقال آب به مزارع و باغات بوده، در همین راستا اجرای پروژه های احیاء و مرمت قنوات و اجرای خط انتقال آب با لوله گام مؤثری در جهت بهبود راندمان مصرف آب کشاورزی روستاهای سطح شهرستان است.

اکبری بیان کرد: با افتتاح این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ساکنان روستا در هنگام اجرای پروژه، برای افراد شاغل در بخش کشاورزی روستا نیز تثبیت شغل انجام گرفته و از مهاجرت به سمت شهرها جلوگیری می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت های بخش کشاورزی یکی از مهمترین فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است که باعث رونق اقتصادی روستاها و افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بهار، در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان بهار و جمعی از مسئولان پروژه آبیاری کم فشار مزارع و باغات در روستای وهنان افتتاح شد.

این پروژه در مساحت ۶۰ هکتار با لوله گذاری ۶۸۳۸ متر در مجموع با اعتباری افزون ۱۳۴ میلیون تومان که ۴۸ میلیون تومان سهم دولت و الباقی آورده شخصی است، با هدف جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری مورد بهربرداری و سپس پروژه مرمت و لایروبی قنات روستای زاغه مورد بهره برداری قرار گرفت.

اراضی تحت پوشش این روستا ۱۲۰ هکتار و تعداد کشاورزان بهره بردار ۷۶ جفت است که در مجموع بیش از ۱۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۱۱۰۰ میلیون ریال اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی کشاورزان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه