English

امر به قیام برای احقاق حق مهم ترین امر به معروف امام حسین(ع) بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: مهم‌ترین امر به معروف امام حسین(ع) امر به قیام برای احقاق حق امام و بزرگترین نهی، نهی از پذیرش حاکمیت طاغوت بود، نه تنها جامعه امر امام را بر نمی‌تابد، بلکه حاکمیت کفر را هم می‌پذیرد.

امر به قیام برای احقاق حق مهم ترین امر به معروف امام حسین(ع) بود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهیان استاد حوزه علمیه در دومین روز از مراسم عزاداری هیئت محبین اهل بیت(ع) که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد ،با تاکید بر اینکه چه مسئله‌ای در جامعه مهم‌تر از اینکه یک امت به فرمان غیر ولی خدا سر بسپارد و قدرنشناس جایگاه امامت شود می‌باشد؟ اظهار کرد: قرآن کریم وقتی داستان انبیا را نقل می‌کند، غالبا به حق نشناسی امت‌ها نسبت به پیامبرشان اشاره می‌کند.

وی ادامه داد:  مهم‌ترین امر به معروف امام حسین(ع) امر به قیام برای احقاق حق امام و بزرگترین نهی، نهی از پذیرش حاکمیت طاغوت بود، نه تنها جامعه امر امام را بر نمی‌تابد، بلکه حاکمیت کفر را هم می‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه  مفهوم انتظار این نیست که حضرت تشریف بیاورند و ما را نجات دهند، بیان کرد: انتظار یعنی انتظار حاکمیت خدا در عالم؛ انتظار تحقق قدرت حاکمیت خدا در عالم و این انتظار است که ارزش قربانی شدن حسین بن علی(ع) را دارد.

پناهیان افزود: استکبار یعنی ترک اطاعت نسبت به کسی که دستور اطاعت از او داریم، استکبار فقط مخصوص دشمن و کفر نیست حق‌نشناسی و تمرد از امر امام جامعه استکبار است و امام حسین(ع) این مسئله را می‌خواست در جامعه حل کند.

وی با اشاره به اینکه تمام سرویس‌های رسانه‌ای بیگانه به رهبری نظام حمله کرده و سعی می‌کنند ایشان را منشأ مشکلات جامعه عنوان کنند، تصریح کرد: در مقابل این حمله‌ها ما چه کردیم؟ انسان احساس می‌کند این جامعه نیاز به یک حسین(ع) دارد برای دفاع از حق امام!‌

پناهیان ادامه داد:  اگر عده‌ای گفتند مردم سرشان گرم مشکلات است، حالا وقتش است امام جامعه را بزنیم؛ و برخی مردم بگویند نکند این‌ها راست می‌گویند، تمام راه رفته انقلاب را برخواهیم گشت، اگر از راه حق برگردیم،‌ خدا ما را به کشتن امام، مثل کوفیان مبتلا می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید جامعه را حسینی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید مرگ را در راه احقاق امر امام جامعه شیرین ببینند و همچنین باید به این نقطه برسیم، تا دشمن و منافقین به ملت ما طمع نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه