English

استاندار کرمانشاه:

۸۱۰ پروژه با اعتبار ۳۷۹۱ میلیارد تومان در هفته دولت در کرمانشاه افتتاح می شود

هوشنگ بازوند در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت گفت: امسال درمجموع ۸۱۰ پروژه بخش های اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۳۷۹۱ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته دولت در کرمانشاه کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد.

۸۱۰ پروژه با اعتبار ۳۷۹۱ میلیارد تومان در هفته دولت در کرمانشاه افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست گرامیداشت هفته دولت با تاکید براینکه بیش از ۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در کرمانشاه افتتاح و یا به بهره برداری خواهد رسید، ابراز داشت: پروژه های عمرانی قابل افتتاح، ۱۷ طرح در مرحله کلنگ زنی و ۳۸ پروژه نیز در مرحله بهره برداری است که برای این طرح ها ۱۶۷۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بازونددر خصوص اقدام انجام شده دولت تدبیر و امید در کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه طی دوره فعالیتی در دولت سه تجربه سخت زلزله، سیل و کرونا را پشت سر گذاشته است که هر کدام از این بحران ها به نوبه خود زمینه ساز خسارات و البته فرصت های جداگانه برای استان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه زلزله آبان ماه هزار روز گذشته به بحرانی بی سابقه در صد سال گذشته بوده است، خاطرنشان ساخت: امروز پس از گذشت این هزار روز از زلزله سرپل ذهاب منجربه نوسازی ۱۳۱ هزار واحد مسکونی به همراه ایجاد چشمگیر فضاهای اقتصادی، آموزشی و بهداشتی در مناطق زلزله زده شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در بخش آموزشی در مناطق زلزله زده تا کنون هزار واحد کلاس درس افتتاح شده که بطور میانگین روزانه یک کلاس درس با همکاری ارگان های دولتی و خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

مدیریت ارشد استان در ادامه له سیل سال ۹۸ و بحران های پس از آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۲۱۸۵ واحد تخریب شده بر اثر سیل در کرمانشاه، ۲۰۳۴ واحد ساخته شده که در آینده نزدیک توسط آقای نوبخت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

بازوند سپس به بحران ملی کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد و فضای کلی استان پرداخت و تصریح کرد: واقعیت امر این است که به رغم آسیب های ناشی از بحران کرونا در کشور و به طبع استان کرمانشاه وسعت زیادی داشت اما با همکاری همه جانبه مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی، امروز  کنترل کرونا در کرمانشاه از وضعیت مطلوب برخوردار است.

وی در خصوص وضعیت استان کرمانشاه در بحث مسکن مهر اعلام داشت: از زمان اجرای طرح مسکن مهر در کرمانشاه از دولت گذشته تاکنون ۵۰۸۷۶ واحد ساخته شده که سهم دولت تدبیر و امید ۲۴۸۷۶ واحد بده که به اتمام رسیده و در حال هزار ۶ هزار واحد باقی مانده است که بخشی از فاقد متقاضی است و ۵ هزار واحد نیز امسال در برنامه کاری دولت قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به طرح ملی سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه داشت و گفت: به جرأت می توان گفت که طرح سامانه گرمسیری یکی از اقدامات ماندگار نظام جمهوری اسلامی در کشور است که با اجرایی شدن آن توانسته پروژه های توسعه محور زیادی را در مسیر آب در منطق ایجاد کند .

وی در ادامه از پروژه هلی گازرسانی روستایی و سدسازی در کرمانشاه را جز پروژه های تاثیرگذار و ظرفیت ساز برای کرمانشاه عنوان کرد و افزود: توسعه باند دوم فرودگاه کرمانشاه، فعالیت و راه اندازی فعال مرزهای شومی، شیخ صله و سوما، افزایش ۲۲۰۰ مگابایتی برق استان، بازگشایی مرز خسروی برای گذرگاه عتبات عالیات و ایجاد بندر خشک و... از جمله موقعیت های ظرفیت ساز برای کرمانشاه به شمار می رود که قطعا نقش بسزایی در مسیر توسعه استان به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه