English

مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا تا ۱۵ شهریورماه تمدید شد

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا تا ۱۵ شهریورماه تمدید شده و واحدهای آسیب دیده از کرونا می توانند در مهلت باقیمانده با مراجعه به سامانه کارا در این راستا اقدام کنند.

مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا تا ۱۵ شهریورماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، فریبا آیت اللهی‌ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بانک‌های عامل استان باید طبق دستورالعمل وثایق و تضامین را اخذ کنند و در پرداخت تسهیلات کرونا سختگیری نکنند.

وی در نشست رابطین بانک‌های عامل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان یزد که به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات به بنگاههای آسیب دیده از شیوع کرونا برگزار شد افزود: طبق دستورالعمل وثیقه تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، ۴۸۰ تا ۱۶۰۰ میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون ریال سفته فرد متقاضی یا چک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند) و از ۲۰۰۰ میلیون ریال بالاترارائه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف است.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت:مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونا تا ۱۵ شهریورماه تمدید شده و واحدهای آسیب دیده از کرونا می توانند در مهلت باقیمانده با مراجعه به سامانه کارا در این راستا اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طرح‌های واحدهای کسب و کار متقاضی تسهیلات که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، تأیید و یا دلایل عدم تایید درخواست‌ها را ظرف حداکثر ۳ روز کاری اعلام کنند. 

آیت اللهی ادامه داد: بانک ها حداکثر ظرف مدت یک هفته از زمان مراجعه واحد کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات لازم، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند،در صورت تکمیل نشدن مدارک و مستندات،  بانک‌ها و موسسات اعتباری می توانند حداکثر ظرف ۲ هفته از زمان  معرفی واحد کسب و کار نسبت به اعلام رد درخواست واحد کسب و کار با دلایل آن در سامانه اقدام کنند.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  گفت: خوشبختانه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخگویی  و بررسی و رفع مشکلات ۲۲۵۴  اعتراض و شکایات مربوط به متقاضیان تسهیلات مذکور توانسته است عملکرد خوبی را در سطح کشور داشته باشد و تا این لحظه به بیش از ۹۷ درصد اعتراض های ثبت شده در سامانه پاسخ لازم توسط کارشناسان  داده  شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه