English

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان به مناسبت روز ملی خانواده:

وطن پرستی و رفتار درست اجتماعی در محیط خانوادگی سالم محقق می شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان به مناسبت روز ملی خانواده با پرداختن به اهمییت خانواده و نقشی که می تواند در راستای ارتقای یک جامعه عهده دار شود، از ویژگی های یک خانواده سالم و مزایای آن همچون وطن پرستی و رفتار درست اجتماعی، پرورش قوای روحی و اخلاقی و ... سخن گفت.

 وطن پرستی و رفتار درست اجتماعی در محیط خانوادگی سالم محقق می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی محمدی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان در نوشتاری به مناسبت روز ملی خانواده ضمن تبریک این روز  با اشاره به حدیثی از  رسول اکرم(ص) که فرمودند "هیچ بنیادی در نزد خدا پسندیده تر از بنیاد خانواده و ازدواج نیست" عنوان کرد: خانواده به عنوان اولین واحد اجتماعی در جوامع پیشرفته دنیا همیشه مورد توجه بوده است و این مهم بر همه روشن است که استحکام آن باعث تعالی جامعه خواهد بود.

مهمترین این کارکردها شامل کارکرد زیستی و تربیتی و آموزشی حفظ سلامت روحی و روانی و جسمی و اقتصادی است که با آموزش همه جانبه اعضا قبل از تشکیل خانواده می توان از همه ابعاد باعث رشد و سلامت جامعه شد.

اگر در خانواده یکی از نکات مورد غفلت قرار گیرد ایجاد خلل در چرخه به هم پیوسته جامعه خواهد کرد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید توجه داشت که امروزه مهمترین کلیک دشمن بر برهم ریختن این بنیان و ایجاد خلل در کارکردهای به خصوص تربیتی و سلامت روان این عنصر مهم جامعه می‌باشد.

مادران و پدران هوشیار جامعه اسلامی خوب می دانند که اگر تمامی نیازهای مطرح شده در خانواده به طور سلامت و معقول از طرف تمام اعضای خانواده انجام نگیرد تعادل در چرخه تربیتی اجتماعی اقتصادی و هم خواهد خورد.

در خانواده تمامی اعضای آن پدر، مادر، فرزندان اهم از دختر و پسر مادربزرگ و پدربزرگ و و دور و نزدیک هرکدام اگر مسیر درست حرکت خود را ندانند وظایف متقابل یکدیگر را اجرا نکنند مسلماً بازتاب آن را در کل اجتماع خواهیم دید

البته قانونگذاران و مجریان قانون هم باید در برنامه‌ها تمامی تلاش خود را برای حفظ و استحکام این بنیان اساسی جامعه انجام دهند.

محیط سالم خانه در هیچ بعدی جایگزین ندارد و پرورش قوای روحی و اخلاقی و احساس امنیت، روح آزادمنشی ، احساس آرامش و جلوگیری از پرخاشگری، مهرورزی و نوع‌دوستی، حس هویت و وطن پرستی و طریقه رفتار درست اجتماعی، احساس امنیت و تعامل با دیگر انسان ها و خلاصه شخصیت اصلی و درونی افراد در یک محیط خانوادگی سالم صورت می گیرد.

انشاالله که با حفظ و نگهداری درست خانواده خود در راستای دفاع از مملکت و بالندگی آن شریک باشیم.

پیامبر اکرم فرمودند: "خداوند انسان مومن، خانواده و فرزندانش را دوست می‌دارد"

محبوب ترین چیز نزد خداوند آن است که مرد را با زن و فرزندانش بر سفره ای ببیند که از آن غذا می خورند و در آن هنگام که بر سر سفره گرد آیند با آن ها نگاهی مهربانانه می کند آنها را پیش از آنکه از جای خود متوقف شوند می آمرزد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه