English

شاکررضا مریدی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

تسهیل امور مودیان مالیاتی استان هرمزگان

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از راهکارهای جدید برای تکمیل‌های اظهارنامه‌های مالیاتی سال 1398 خبر داد.

تسهیل امور مودیان مالیاتی استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شاکررضا مریدی مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج، گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، اگر صاحبان مشاغل های دوم و سوم همانند سالیان گذشته تا پایان مردادماه نسبت به تکمیل اظهار نامه مالیاتی   خود بر اساس دستورالعمل جدید اقدام کنند، می توانند از مفاد ماده  ۱۰۰قانون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی بهرمنده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی عملکردشان در سال ۹۷  ۲۵ میلیون ریال است در صورتی که هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند، بدون افزایش و معطلی اظهارنامه قطعی مالیاتی را برایشان صادر خواهیم کرد.

مریدی افزود: صاحبان مشاغلی که عملکرد سال ۹۷ آن‌ها بین دو میلیون و نیم تا ۵ میلیون تومان است، با چهار درصد افزایش اظهار نامه برایشان صادر می شود.

وی عنوان کرد:  همچنین صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی آن‌ها بین پنج و نیم میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است با افزایش هشت درصدی نسبت به سال 97 اظهارنامه مالیاتی را برایشان صادر می کنیم.

مریدی اضافه کرد: گروه دیگری از صاحبان مشاغل که مالیات‌شان بیشتر از 10 میلیون تومان است اگر ۱۲ درصد به مالیات‌شان اضافه کنند  بدون هیچ وقفه‌ای برگ قطعی عملکرد سال ۹۸ آن‌ها را  بدون رسیدگی به پرونده اظهارنامه مالیاتی صادر و ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: مشمولان گروه اول آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم و همه اشخاص حقوقی شامل صاحبان مشاغل مکلف به نگهداری دفاتر روزنامه و کل یا سایر دفاتر حسب مورد دستی یا ماشینی متکی به اسناد و مدارک هستند.

مدیر کل مالیاتی استان هرمزگان، ادامه داد: مشمولان گروه دوم  آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم نیز شامل؛ صاحبان مشاغلی هستند که مکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا، خدمات و دارایی و سایر اسناد هزینه های انجام شده را به تفکیک و ترتیب تاریخ وقوع هر یک از رویدادهای مالی نگهداری و صورت درآمد و هزینه خود را ماهانه به شرح فرم ابلاغی بر اساس آن تنظیم و ارائه کنند.

وی در پایان به تشریح مشمولان گروه سوم آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم پرداخت و گفت: این گروه از صاحبان مشاغل مکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا و خدمات و سایر اسناد هزینه های انجام شده را نگهداری و خلاصه درآمد و هزینه سالانه خود را به شرح فرم ابلاغی تنظیم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه