English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

افتتاح قطعات ۱ و ۲ پروژه کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح قطعات 1 و2 پروژه کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

افتتاح قطعات 1 و 2  پروژه کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن در جریان بازدید میدانی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پروژه‌های کنارگذر شرق بیان داشت: با حضور معاون اول رییس جمهور قطعات 1 و2 پروژه کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجزا تفکیک شده است، توضیح داد: قطعات ۱ و ۲  که با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ و با مبلغ اولیه ۳.۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد، در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر، از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و تا جاده نایین-اصفهان ادامه دارد که خوشبختانه عملیات اجرایی این دو قطعه رو به اتمام است.

قاری قرآن افزود: احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان نقش با اهمیتی در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور دارد. چرا که به عنوان تنها راه ارتباطی مناطق جنوبی استان مانند شهرضا، سمیرم  به مناطق غربی استان مانند مبارکه، زرین‌شهر و دسترسی این نقاط به استانهای جنوبی مانند فارس و کهکیلویه و بویر احمد و استانهای غربی و شمالی شناخته می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه که به آن پازل بزرگ گفته می شود به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه اول از کیلومتر صفر الی ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم – آبنیل- مبارکه) محور را شامل می‌شود و به بهره‌برداری رسیده است. قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل واقع در کیلومتر ۲۰۰+۱۲ به همراه ترانشه‌برداری عظیم منصوب به ترانشه آبنیل می باشد که در حال حاضر پروژه‌ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی درحال اجراست. که با راهکارهای ارائه شده از سوی معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور مقرر شد تا دو هفته آینده مشکلات مرتبط با آن تعیین تکلیف شود. و بزودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه کنارگذر شرق اصفهان بعنوان دیگر پروژه مهمی که مورد بازدید قرار گرفت اذعان داشت: موضوع راه با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت‌ است و از جمله دلایل مهم احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین به شهر و کاهش ترافیک است درهمین راستا قطعه‌های یک و ۲ طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیرخم و با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش موج؛ در جریان بازدید میدانی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پروژه‌های کنارگذر شرق و کمربندی جنوب غرب اصفهان مشکلات اعتباری، فنی و اجرایی این دو پروژه در قطعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نتیجه بخش جهت رفع مشکلات و سرعت گیری پروژه‌ها ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی