English

بازدید مجموعه روابط عمومی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج در قم

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) به همراه رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س) و سردبیر بخش اخبار اداره اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج در قم بازدید کردند.

بازدید مجموعه روابط عمومی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن آمره مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) به همراه سید محمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س)  و یاسر ولیابیدگلی سردبیر بخش اخبار اداره اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز، از دفتر خبرگزاری موج بازدید و با سرپرست این رسانه دیدارو گفت و گو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آمره ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در راستای تعامل و همکاری آنان با اداره اطلاع رسانی حرم مطهر(س) گفت: کلیه امور مربوط به اطلاع رسانی و تبلیغات حرم مطهر(س) تحت عنوان خدمت گزار و خادم حضرت معصومه(س) و زائران این حضرت (س) انجام می شود.

وی ضمن اشاره به افزایش تعامل و همکاری میان روابط عمومی آستان مقدس بانوی کریمه اهل بیت(س) با اهالی رسانه قم افزود: رسانه های قم از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار  و هستند و می بایست همگام با یکدیگر در راستای نشر معارف اهل بیت(س) گام های بلندی برداریم.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: هم اکنون پذیرایی از زائران در این آستان مقدس، قدغن است و کلیه خادمان حرم مطهر موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آمره تاکید کرد: تذکر دادن به کسانی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنن توسط خادمان در صحن های حرم بانوی کرامت(س) صورت می گیرد و علاوه بر آن، تابلوهای اطلاع رسانی و بنرهای آگاهی بخشی به مردم در ورودی ها و صحن های حرم مطهر(س) نیز نصب شده است.

در ادامه جلسه نیز، سید محمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س) گفت:  توسعه و تخصصی تر کردن فعالیت های رسانه ای حرم مطهر(س)، ارائه سرویس های جدید به پایگاه خبری حرم مطهر(س) مانند سرویس جهان اسلام که می تواند فصل مشترک همکاری های رسانه ای باشد و استفاده از بستر فضای مجازی به صورت گسترده و افزودن اخبار چند رسانه ای، از جمله اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریتی جدید است.

وی با اشاره به اینکه اخبار آستان مقدس علاوه بر پایگاه خبری آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، هم اکنون در بستر فضای مجازی نیز ارائه می شود، افزود: در دهه کرامت، بیش از 500 خبر و پست از فعالیت های حرم مطهر(س) در صفحات و کانال های استانی و بیش از 60 خبر از  حرم مطهر(س) در صفحات و کانال های مجازی کشوری منتشر شد.

اصطهباناتی بیان کرد: حرم حضرت معصومه به عنوان یک قطب تولید و انتشارمعارف اهل بیت(س) می تواند ارتباط، تعامل و هم فکری گسترده ای با رسانه ها و پایگاه های خبری استانی و کشوری داشته باشد زیرا از ظرفیت گسترده تبلیغ و ترویج در قالب برگزاری جلسات و سخنرانی های اساتید حوزه های علمیه برخوردار است.

رئیس اداره اطلاع رسانی  و شتریفات حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: کتابخانه حرم مطهر(س) با بیش از 50 هزار جلد کتب قدیمی، خطی و چاپ سنگی و..موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیش از 5 هزار و 500 اثر و مرکز اسناد با بیش از یک میلیون برگ سند از دوره های گذشته از ظرفیت های فرهنگی و هنری این آستان مقدس به شمار می رود.

وی با اشاره به سه حوزه خدمت رسانی به زائر در جهت ایجاد فضای امن و آرامبخش برای حضور زائران در حرم مطهر(س)، گفت: آموزش به خادمان و تولیدات خبری  در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور توسط حرم مطهر(س) صورت گرفته است.

اصطهباناتی با بیان اینکه حوزه بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) از سال 89 به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: راه اندازی تولیدات و بازنشر اخبار حرم مطهر(س) در بسترهای فضای مجازی از جمله مهم ترین اتفاقات مثبت رسانه ای است و 106 محتوای خبری در ماه مبارک رمضان به زبان های عربی، اردو، تایی و...منتشر شده است.

وی تاکید کرد: در اطلاع رسانی نشر و معارف اهل بیت(س) یک دست صدا ندارد و کلیه اصحاب رسانه می بایست در این زمینه همکاری های لازم را داشتند.

روح الله غیاثی سرپرست خبرگزاری موج قم گفت: مهم ترین مولفه رسانه ای موردنیاز برای حرم مطهر حضرت معصومه(س)  بخش بین المللی است زیرا فعالیت های حرم مطهر باید در در دسترس عموم مردم در کشورهای دیگر قرار بگیرد و در راستای رسیدن به این امر مهم اداره اطلاع رسانی حرم مطهر(س) نیازمند تعامل و هم افزایی بیشتر با شبکه های تلویزیونی به خصوص شبکه های بین المللی است.

وی ادامه داد: اخبار و محتوای تولیدی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) باید در رسانه های خارج از کشور و شبکه های ماهواره ای بازنشر شود و در دسترس علاقه مندان در کشورهای دنیا قرار بگیرد و متاسفانه هم اکنون این حوزه با ضعف هایی مواجه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه