English

در سفر یکروزه سورنا ستاری به همدان محقق شد:

افتتاح مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد/ افتتاح پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان

پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد/ افتتاح  پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یکروزه خود به همدان در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان گفت: از روزهای ابتدای شیوع کروناویروس در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و ... را در داخل کشور تأمین کردند.

ستاری بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید. این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود به طوریکه در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات پاسخ داد.

در ادامه قائم مقام کمیته امداد کشور در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد همدان گفت: فقر و توانمندسازی موضوع جدی کمیته امداد است چراکه در رسالت کمیته امداد توانمندسازی از اهداف مهم است.

حسین صمصامی با بیان اینکه اشتغال از ابزار توانمندسازی است، افزود: ایجاد شغل از مقوله دانش بنیان است و بررسی‌ها نشان می‌دهد شغل‌هایی که براساس دانش‌بنیان ایجاد می‌شود هم پایدارتر بوده و هم به درآمدهای مکفی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه فقر و مبارزه با آن می‌طلبد از تمام فرآیندها و رویکردهای علمی استفاده برد، ادامه داد: از آنجایی که کمیته امداد به دنبال شغل‌های پایدار با درآمدزایی و درآمدهای پایدار است، مدتی است به دنبال دانش بنیان شدن فعالیت هاست.

قائم مقام کمیته امداد کشور با بیان اینکه نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان ایجاد شده است، یادآور شد: هدف این است این مرکز فعالیت‌های دانش بنیان را ترغیب کرده و استارتاپ‌هایی که ایده جدیدی را ایجاد می‌کنند، ثبت شده و به سمت تجاری سازی هدایت شوند تا درآمدهای پایدار شکل گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده ایجاد مرکز نوآوری در استان‌های دیگر نیز گسترش می‌یابد، تصریح کرد: یک ایده تا منجر به تجاری‌سازی نشود منجر به ایجاد شغل نمی‌شود و یکی از اهداف تجاری‌سازی است. 

صمصامی با بیان اینکه در شرایط کنونی استفاده از فعالیت‌های سنتی جوابگو نیست‌، گفت: این مرکز دارای ۲۰۰ مترمربع مساحت است که در آن ایده‌ها ثبت و حمایت می‌شود و انتظار داریم شش یا هفت ایده‌ای که تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته، حمایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با تأکید بر لزوم میدان دادن به جوانان، گفت: در شروع کرونا با مشکل کمبود اقلام و وسایل بهداشتی به صورت جدی روبرو بودیم اما پس از گذشت یک ماه به مرحله‌ای در استان رسیدیم که تولیدات خود را صادر می‌کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی افزود: یکی از علل این موفقیت اعتماد به جوانان و باز بودن عرصه برای ورود آنها بود که نتیجه‌اش عملکرد خوب مجموعه‌های مختلف در مبارزه با کرونا شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با فراهم کردن شرایط توسط دولت و رفع موانع و مشکلات بانکی، جهش در عرصه تولید رقم خورد، اظهار کرد: اگر این نوع نگاه و عمل را در عرصه شرکت‌های دانش بنیان هم داشته باشیم، دستیابی به موفقیت دور از ذهن نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در فضای تحریمی بسیاری از وسایل توسط جوانان این مرز و بوم تولید شده است، گفت: البته گله مندی‌هایی در عرصه بازاریابی و نوع فروش محصولات وجود دارد که آن هم تسهیل‌گری دولت را طلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوار هستیم همیشه مجموعه شما فعال و مشغول باشد چراکه مشغول بودن شما به معنای پیشرفت کشور است و در فضای امروز پیشرفت علمی برای هر کشور زمینه ساز ایجاد قدرت است.

وی با تأکید بر لزوم اتکای مسئولان به توان داخلی، گفت: مسئولان در داخل نباید منتظر بمانند که چه زمانی تحریم‌ها برداشته می‌شود و یا چه کسی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد بلکه باید با برنامه ریزی و اتکا به داخل، به سوی توانمند شدن کشور حرکت کنند.

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه