English

۳۱ مرداد آغاز عملیات ساخت پروژه های آپارتمانی استان یزد

معاون اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت: از ۳۱ مردادماه امسال عملیات ساخت پروژه های آپارتمانی سراسر استان یزد که اکثر آن در شهر یزد قرار دارد، آغاز می شود.

31 مرداد آغاز عملیات ساخت پروژه های آپارتمانی استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، خواجه رضایی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در اولین جلسه شورای ملی مسکن شهرستان یزد گفت: در شهر یزد و حمیدیا در سه مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در مجموع 13 هزار و 868 نفر، موفق به ثبت نام شدند که از این تعداد حدود هفت هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

او افزود: در شهر شاهدیه در مرحله ی اول 30 نفر، در مرحله دوم 169 نفر و در مرحله سوم 25 نفر ثبت نام خود را  در طرح اقدام ملی مسکن، قطعی کردند.

خواحه رضایی ادامه داد: در زارچ نیز در مرحله اول، دوم و سوم به ترتیب 44، 151 و 41 نفر ثبت نام خود در طرح اقدام ملی مسکن را قطعی کردند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه دو شهر زارچ و شاهدیه از شهر های با جمعیت کمتر 100 هزار نفر هستند، متولی امر ساخت و ساز پروژه های طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن است و اداره کل راه و شهرسازی استان بر روند انجام امور نظارت دارد.

او به گلایه های بنیاد مسکن نسبت به عملکرد برخی از شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از گلایه های بنیاد مسکن این است که افراد نام خود را در سامانه ثبت نام ثبت کرده اند اما هنوز اقدامی برای تکمیل مدارک و دیگر موارد مربوطه، نکرده اند.

خواجه رضایی با بیان اینکه برنامه ابلاغی ما برای شهر حمیدیا ساخت ۴۰۶ واحد مسکن، برای متقاضیان است، اظهارداشت: حدود چهار هزار متر مربع زمین برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی در اختیار یکی از شرکت های زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته که این شرکت در حال حاضر در مرحله ی طراحی سازه است و پس از اتمام طراحی، با شرکت قراردادی منعقد می شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد افزود: در فاز اول اجرای طرح اقدام ملی مسکن، دو پروژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود که یکی از آن ها مجتمعی ۴۰ واحدی واقع در بلوار نواب صفوی است که عملیات اسکلت بندی و مراحل مربوط به اخذ پروانه ی این پروژه، در حال انجام است.

او ادامه داد: از دیگر پروژه ی مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ساخت مجتمعی 40 واحدی از آورده ی خود این ستاد و نیز انعقاد قراردادی برای احداث 180 واحد مسکن در فلکه پنجم آزادشهر است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه ۷۰۳ متقاضی واجد شرایط مسکن فرهنگیان در استان یزد شناسایی شده اند، اظهارداشت: از این تعداد ۴۹۰ نفر واجد شرایط در شهر یزد، شاهدیه و حمیدیا هستند که علی رغم اینکه باید بحث تامین زمین برای ساخت مسکن این قشر، از سوی خود آموزش و پرورش صورت بگیرد، اما متاسفانه زمینی برای ساخت این واحدها لحاظ نشد و در نهایت اداره کل راه و شهر سازی قریب به هفت هزار متر مربع از اراضی اکرمیه را مشخص کرده و مکاتبات لازم را انجام داده است.

او ادامه داد: برای مابقی متقاضیان شهر یزد نیز اراضی کنار دانه ساب برای ساخت ۶۳۸ واحد پیش بینی شده که مطالعات ژئوتکنیک آن در حال انجام و مشاور پروژه طرح معماری آن ر نهایی کرده است.

خواجه رضایی با بیان اینکه محدودیت زیادی در تامین زمین در استان یزد داریم، گفت: هنوز تامین زمین برای ساخت حدود یک هزار و ۲۶۳ واحد مسکن نشده است، به همین منظور به وزارتخانه اعلام کردیم که مطابق ماده ۶ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن، زمین هایی را به ازای زمین هایی که قابلیت ساخت مجتمع مسکونی را دارند اما اختیار سایر دستگاه هاست، قرار دهند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه کمبود قابل ملاحظه زمین در شهر اشکذر و زارچ مشاهده می شود، اضافه کرد: برنامه ابلاغی وزارتخانه برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر شاهدیه ساخت ۷۷ واحد مسکن است و خوشبختانه در بحث تامین زمین برای متقاضیان این شهر مشکل خاصی ندارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، وی در پایان تصریح کرد: پیرو دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، از ۳۱ مردادماه امسال عملیات ساخت پروژه های آپارتمانی سراسر استان یزد که اکثر آن در شهر یزد قرار دارد، آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه