English

برگزاری جشنواره رسانه‌ای شهرما/شما هم به جشنواره رسانه‌ای شهر ما دعوت هستید

نشست مطبوعاتی نخستین جشنواره رسانه‌ای مجموعه شهرداری با عنوان « شهرما» امروز 31 تیرماه در ساختمان شهرداری قم برگزار شد.

برگزاری جشنواره رسانه‌ای شهرما/شما هم به جشنواره رسانه‌ای شهر ما دعوت هستید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج قم، در ابتدای این مراسم مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: این جشنواره با دیدگاه علمی و نگاه عالمانه فعالیت خود را در دو بخش ویژه و عمومی آغاز کرده است و در هر دو بخش مردان هوشمند شهر قم و اصحاب فرهیخته رسانه به صورت تخصصی با یکدیگر به رقابت می پردازند که از سرمایه های اصلی این جشنواره به شمار می روند.

وی ضمن اشاره به اهداف کلی برگزاری جشنواره رسانه ای « شهرما»، بیان کرد: بهره گیری از مشارکت نویسندگان ، جامعه هنری و اصحاب رسانه در ارتباط با حقوق و فرهنگ شهروندی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای موجود در زینه تولیدات رسانه ای مدیریت شهری و بررسی و تقدیر از عملکرد رسانه ها نسبت به اتفاقات و مسائل شهری، تبیین و تقویت نقش رسانه ها به عنوان پل ارتباط شهری با شهروندان، ارتقای سطح اعتماد افکار عمومی و شهروندان به حوزه مدیریت شهری از جمله این اهداف است.

کلانترزاده با تاکید بر این نکته که اساس جلب اعتماد افکار عمومی بسیار حائز اهمتیت است که به سادگی به دست نمی آید، افزود: افزایش انگیزه و مشارکت اصحاب رسانه و شهروندان در مدیریت شهری، ایجاد تعامل و ارتباطات فی مابین مدیران، اصحاب رسانه و شهروندان در مدیریت شهری، ارتقای جایگاه و تجلیل از رسانه های فعال در عرصه مدیریت شهری و آسیب شناسی اخبار رسانه ای در حوزه مدیریت شهری از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین شهرداری قم با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای ارائه یک نگاه علمی، فراگیر و همه جانبه از شهر قم برگزار می شود، اظهار کرد: در شهر قم نیازمند ارائه یک تصویر علمی، فراگیر و همه جانبه است زیرا متاسفانه در حال حاضر در ابعاد مختلف تصویر جامعی از شهرمقدس قم وجود ندارد و بیشتر کاریکاتوری است و این نشانه ضعف در معرفی ظرفیت های مناسب استان قم محسوب می شود که اصحاب رسانه قم سکوی پرتاب معرفی و هدایت این ظرفیت ها هستند.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره مقدمه ای بر ورود شهروندان هوشمند و مطالبه گر در سده 1400 خواهد بود زیرا در حال حاضر مطالبات مردم از شهرداری از سطح پایینی برخوردار است که نشانه خطر می باشد؛ نباید به دلیل اتفاقات کوچک و بزرگ که دود آن به چشم شهرداری می رود، در نهایت مردم متضرر شوند.

کلانترزاده با تاکید بر اینکه هر شهروند باید یک رسانه باشد، بیان کرد: با توجه به اهمیت تولیدات غیرفارسی، کمیته آثار بین المللی در اولین جشنواره از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ضمن دعوت از کلیه شهروندان در جشنواره رسانه ای شهرما، گفت: بخش های موجود جشنواره در سه دسته مضوعات تخصصی، ویژه و عمومی تعریف شده است که در بخش اول 43 موضوع تخصصی و فرعی اعم از حکمرانی و مدیریت اسلامی در شهر، هویت کالبد شهری، برنامه محوری در راستای ارتقای کیفیت زندگی، عمران و آبادانی، ترافیک و حمل و نقل شهری و محیط زیست شهری وجود دارد و رقابت در این بخش بسیار جدی تر و با سخت گیری های بیشتر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در بخش عمومی جشنواره با سه موضوع مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری، شهر و سبک زندگی شهروندان و جهان شهر شیعی به رقابت می پردازند علاوه بر این، شرکت کنندگان در بخش موضوعات ویژه اعم از روز قم، زویایای خاموش مدیریت شهری در افکار عمومی و کرونا در شهر به رقابت خواهند پرداخت.

کلانترزاده گفت: جایزه ویژه هیئت داوران  به منتخب آثار بخش موضوعات تخصصی 50 میلیون ریال، به آثار منتخب بخش موضوعات ویژه 30 میلیون ریال و نفرات اول تا سوم به ترتیب 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال و 10 میلیون ریال هدیه دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هدیه ویژه برای شهروند پویا در بخش رسانه های شهروندی با محور فعالیت در رسانه های مجازی، تقدیم خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه