English

معادن و دولت سهم مردم تفت از معادنکاری منطقه را پرداخت کنند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم معادن و هم دولت سهم مردم تفت از معادن را پرداخت نمی کنند.

معادن و دولت سهم مردم تفت از معادنکاری منطقه را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، بنگاه‌های اقتصادی، شرکت ها و کارخانه ها و معادن برای اینکه در کسب‌وکار خود موفق باشند باید مسئولیت‌شان را در قبال جامعه و تمام کسانی که از فعالیت‌های سازمان تاثیر می‌پذیرند ایفا کنند.

برای اجرای مسئولیت اجتماعی، بنگاه‌ها روش‌های مختلفی را پیش می‌گیرند که شامل تولید با کیفیت و نرخ تمام شده پایین با توزیع مناسب برای تامین نیازهای جامعه،  کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه آن،  توجه به محیط‌ زیست و منابع طبیعی و ایفای مسئولیت‌های خیرخواهانه مانند حمایت از ایتام و معلولان، کمک به ساخت مدرسه، درمانگاه، بیمارستان است.

مسئولیت اجتماعی معدنکاری اشاره به اقدامات شرکت‌های معدنی برای بهبود شرایط زندگی اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی مردم منطقه محل فعالیت معدن با هدف کاهش آثار منفی معدنکاری دارد.

استان یزد با دارا بودن 580 معدن کوچک و متوسط یکی از استان های معدنی کشور محسوب می شود و این معادن در قبال فعالیت خود مسئولیت های اجتماعی قانونی دارند.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار موج یزد گفت: طی بازدیدی که انجام شد اکثر معادن سنگ شهرستان تفت علاوه بر ایجاد مسائل محیط زیستی و اجتماعی به تکالیف قانونی خود نسبت به مردم منطقه عمل نمی کنند.

وی گفت: آنچه در بازدیدهای معادن سنگ شهرستان تفت مشاهده شد عدم انجام تعهدات انسانی و زیست محیطی از سوی معادن بود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با بیان اینکه اکثر معادن سنگی که در تفت بازدید شد علاوه بر ایجاد مسائل محیط زیستی و اجتماعی به تعهداتشان عمل نمی کنند، اظهار داشت: فعالیت معدنی مسائلی مانند تخریب و حوادث برای مردم منطقه و تخریب محیط و منابع طبیعی را به دنبال دارد  ولی معادن برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود طبق قانون عمل نمی کنند.

وی گفت: حتی 15 درصد سهم دولت که توسط معادن به خزانه دولت واریز می شود و باید برگردد به شهرستان محل فعالیت معدن و برای آبادانی همان منطقه هزینه شود نیز انجام نشده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد شد از این به بعد برای صدور مجوز اکتشاف و بهره برداری معادن حضور فرماندار برای پیشگیری از تبعات اجتماعی معدن الزامی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه