English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

بهبود یافتگان کرونا برای دیگر مبتلایان پلاسمای خون اهدا کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرزگفت: با توجه به وضعیت قرمز استان اگر مردم رعایت نکنند با بحران کمبود تخت مواجه می شویم.

بهبود یافتگان کرونا برای دیگر مبتلایان پلاسمای خون اهدا کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، دکتر حسین کریم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بستری ۶۱۵ نفر بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، از شیب افزایشی و تند مبتلایان کرونا در استان خبر داد.

وی با اعلام وضعیت قرمز در استان البرز به تعداد بالای مراجعان سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر مردم استان همکاری لازم را نداشته باشند با بحران جدی کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: روز گذشته نزدیک به ۸۱۵ نفر بیمار سرپایی مشکوک و مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند و اکنون ۶۱۵ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا بستری هستند.

دکتر کریم گفت: اگر از مرز هزار تخت بستری عبور کنیم با بحران جدی مواجه خواهیم شد و این تنها بستگی به همکاری مردم دارد.

وی گفت: کادر بهداشت و درمان خسته هستند زیرا از ابتدای اسفند ماه تا به این لحظه بی وقفه در خط مقدم مبارزه با کرونا در شرایطی سخت با لباس‌های محافظتی، فشارهای روحی و روانی و خطر بالا تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اجرای طرح پلاسما درمانی برای بیماران بدحال کرونایی از همه کسانی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند درخواست کرد برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه