English

اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی امور اراضی استان یزد راه اندازی شد

اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در زمینه امور اراضی و منابع طبیعی با مدیریت علی هاتفی یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد راه اندازی شد.

اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی امور اراضی استان یزد راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ضمن بازدید از این مرکز خدمات، ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانست و اظهار داشت: تغییر فرآیند کشاورزی سنتی به نوین وهمچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید با تشکیل مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی میسرخواهد شد.

محمدرضا خلف باغی افزود: تاکنون در استان یزد ۳۰ مرکز خدمات غیردولتی تشکیل و قریب به ۱۵۰ نیروی انسانی در این مراکز مشغول فعالیت میباشند.

 شایان ذکر است: در مرکز خدمات نام برده شده، فعالیت هایی همچون، مشاوره قبل از درخواست زمین(طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی)- مشاوره قبل از ساخت وساز(دیوارکشی باغات و استخرسازی، ساختمانی)-  مشاوره قبل از خرید زمین در محدوده طرح هادی و خارج از طرح هادی روستا- پیگیری امور قضایی ملکی، کارشناسی از زمین های صحرایی(ملی و مستثنیات) اطراف روستا- نقشه برداری، تهیه نقشه و تفسیر عکس های هوایی- پیگیری جهت اخذ سند ملکی(باغی، زراعی و مسکونی) صورت می گیرد.

 یادآور می شود: در اجرای ماده ۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مواد ۵ و ۱۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور، با هدف تنوع بخشی به ظرفیتهای اشتغال در بخش کشاورزی و ایجاد فرصتهای جدید شغلی متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی بخش و حرکت به سمت کشاورزی نوین از طریق نفوذ دانش روز به عرصه های کشاورزی در سطح روستاها و شهرستانها، نظام صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به شماره ۳۲۷۰۸/۰۲۰ مورخ 19اسفند95 و دستورالعمل ترکیب نیروی انسانی متخصص این مراکز موضوع تبصره ۳ ماده ۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی، ابلاغ گردید.

 همچنین طبق تصریح مفاد این نظام، کلیه واحدهای ارائه دهنده خدمات بخش کشاورزی ملزم به تطبیق شرایط و اخذ مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شده اند و دستگاههای دولتی نیز تنها مجاز به انعقاد قرارداد و ارجاع کارهای دولتی به غیر از این مراکز نخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه