English

امام جمعه قم:

روحیه ایثار باید در جامعه اسلامی موج بزند

امام جمعه قم گفت: در جامعه اسلامی باید همه غم خوار یکدیگر باشند و روحیه ایثار در چنین جامعه‌ای موج بزند، در آن صورت دیگر نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.

روحیه ایثار باید در جامعه اسلامی موج بزند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین اهدای 12 جهیزیه با همکاری مساجد استان قم در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به اینکه به موضوع رفع مشکلات یکدیگر در اسلام تاکید بسیاری شده است، اظهار کرد: دین اسلام از منظرهای عبادی، سیاسی، عرفانی، اقتصادی و فردی و اجتماعی دارای ابعاد مختلفی است.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند ادعای همراهی با دیگران را در جامعه داشته باشد، ولی نسبت به مشکلات آن‌ها بی تفاوت باشد، ایثار، گذشت و فداکاری جزو شاخصه‌های مورد تاکید در اسلام است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر لزوم پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) تاکید اظهار کرد: شیعیان باید به ائمه معصومین(ع) اقتدا کرده و برادران دینی خود را تکریم کنند و دیگران را بر خود مقدم بدارند.

وی ادامه داد: علمیت ارزش است، ولی در سیره رسول اکرم(ص) می‌بینیم که پیامبر(ص) کسانی که به دیگران کمک می‌کردند را بر دیگران مقدم می‌داشت.

امام جمعه قم افزود: ازدواج مایه آرامش است و می‌تواند که جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و فضای جامعه را به سمت فضای دینی سوق بدهد، اما تشریفات غلط از جمله مهریه‌های سنگین موجب شده است که ازدواج جوانان با مشکل مواجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تشیع را پیروی از اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: باید پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) در تمام ارکان باشد و ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان یک ازدواج آسان الگویی برای دیگران باشد.

وی ادامه داد: هر کسی که به فکر برادر دینی خود باشد، خداوند نیز به فکر او خواهد بود و او را مورد عنایت قرار می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه در زمان کنونی به مشکلی برای خانواده‌ها تبدیل شده است و برخی اوقات جوانان سال‌ها عقد بسته می‌ماند تا جهیزیه تهیه شود، اکنون نهادهای مختلف همچون سپاه و کمیته امداد در زمینه تهیه جهیزیه مشارکت دارند که ارزشمند است و باید این مساله گسترش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی