English

ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان از ارایه خدمات به یک میلیون و 906 هزار و 398 نفر که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، خبر داد.

ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و 900 هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هوشنگ فولادی ظهر امروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج با بیان خبر فوق،  اظهار داشت: در بخش درمان مستقیم، مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان هم اکنون با دارا بودن 2 بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی‌کلینیک تخصصی در سنندج و سه درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار،  قروه و مریوان و 2 درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در سال 98 با بودجه‌ای 320 میلیارد تومانی شامل 160 میلیارد تومان اعتبار در حوزه درمان مستقیم و 160 میلیارد تومان اعتبار در حوزه درمان غیرمستقیم، خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ارائه کردیم.

وی افزود: در راستای برنامه های توسعه ای این بخش و به همت مسوولین سازمان، عملیات احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از اول سال 98 اجرایی و پیگیری ساخت درمانگاه دهگلان نیز از برنامه های در دست اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان در سال 1398 است.

فولادی اضافه کرد: وضعیت مراکز ملکی سازمان در کردستان در مقایسه با کشور، هم از لحاظ تعدادی و هم از لحاظ کیفی، دارای وضعیت مطلوبی بوده و می‌توان گفت در صورت موافقت سازمان با ساخت درمانگاه دهگلان، کردستان تنها استانی در کشور خواهد بود که تمام شهرستان‌های آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: براساس عملکرد سال 98 در بخش درمان مستقیم، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپایی مراکز یک میلیون و 906 هزار و 398 نفر بود که از این تعداد، یک میلیون و 26 هزار و 301 مورد به پزشکان (عمومی، متخصصین و دندانپزشکان) و هشتصد و هشتاد هزار و 97 مورد نیز مراجعه به مراکز پاراکلینیکی بوده است.

فولادی تاکید کرد: از تعداد کل بستری شدگان در مراکز درمانی این استان طی سال قبل،  89.7 درصد مربوط به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، 6.25 درصد مربوط به بیمه‌شدگان بیمه سلامت، 2.4 درصد مربوط به بیمه شدگان نیروهای مسلح، 1.3 درصد مربوط به سایر بیمه ها و 0.35 درصد را مراجعین آزاد (فاقد پوشش بیمه‌ای) تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های سنندج و سقز در مجموع 21 هزار و 26 مورد بود که 9 هزار و 223 مورد آنها تحت عمل جراحی قرار گرفتند، گفت: از کل تعداد اعمال جراحی انجام شده، 19.7 درصد مربوط به جراحی‌های بزرگ، 50 درصد جراحی‌های متوسط و 30.3 درصد را جراحی‌های کوچک شامل می‌شود.

فولادی درباره مهمترین شاخص‌های این بخش اظهار داشت: اقامت بیمار به میزان 2.44 روز، فاصله بازگردانی 17.28 ساعت، چرخش تخت 121 نفر، ضریب اشغال تخت به میزان 76.24 درصد و میزان مرگ و میر در یکهزار برابر 1.9 بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان افزود: در این مدت 87 جلسه کمیسیون پزشکی بدوی به‌منظور بررسی یک هزار و 110 پرونده و 17 جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی به‌منظور بررسی 179 مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدها،  تشکیل و از این تعداد 239 رای منجر به از کار افتادگی کلی شد.

وی یادآور شد: از ابتدای اسفند 98 بدلیل شیوع بیماری کرونا، امکان تشکیل جلسات کمیسیون پزشکی و بررسی استراحت های ایام بیماری توسط پزشکان معتمد و انجام معاینات متقاضیان بیمه های خاص مقدور نبود و پاسخگویی شایسته به بیش از یک میلیون و 906 هزار و 398 مراجعه بیمه شدگان به بخش درمان مستقیم سازمان در مدت مذکور هزینه ای بالغ بر 160 میلیارد تومان داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان به فعالیت‌های این مدیریت در بخش درمان غیر مستقیم هم اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده چهار میلیون و 46 هزار نفر به مراکز سرپایی مراجعه و 45 هزار و 272 نفر نیز بستری و در بیمارستان های طرف قـرارداد تحت درمـان قرار گرفتند و از این تعداد،  27 هزار و 436 نفر عمـل جراحـی شدند.

فولادی اضافه کرد: این خدمات با هزینه ای بیش از 160 میلیارد تومان به منظور ایجاد تنوع درمراکز ارائه دهنده خدمات و قائل شدن حق انتخاب برای بیمه شدگان سازمان خریداری شده است.

وی گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان در سال 1398 با اتخاذ رویکرد حرکت بر اساس برنامه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تیم های عملکردی پایش و با تکیه بر توان کارشناسان متعهد خود و تلاش مضاعف توانسته در راستای مشتری محوری، فرایند نگری و ارتقا مستمر کیفیت در مسیر توسعه پایدار گام های مهمی بردارد.

آغاز بکار درمانگاه عمومی کامیاران و بانه، اتمام طرح توسعه مرکز اورژانس بیمارستان سنندج با مدرن ترین تجهیزات و امکانات کاملا استاندارد همراه با ارتقا و افزایش تخت های فعال آن از 10 به 22 تخت، شروع به کار بخش LDR (بلوک زایمان) بیمارستان سنندج براساس آخرین استانداردهای جهانی، آغاز عملیات ساخت پروژه عمرانی طرح توسعه بیمارستان سقز در فازهای اورژانس، ICU، NICU کودکان و واحدهای پارکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه، شروع فعالیت عمرانی ساخت درمانگاه دیواندره، خرید و نصب چهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال جهت بیمارستان‌های سنندج و سقز و درمانگاه‌های تخصصی بیجار و قروه، ادامه اجرا و بهسازی ساختار اتاق های ایزوله بخش های ویژه بیمارستان سنندج از جمله اقداماتی بود که فولادی به آنها اشاره کرد.

وی از استقرار 100 درصدی اجرای پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در مراکز طرف قرارداد این سازمان خبرداد و افزود: راه اندازی نظام ارجاع داخلی، استقرار متمرکز سامانه جامع اسناد پزشکی، استقرار کامل فرایند رسیدگی به اسناد مکانیزه دیالیز، تمدید گواهینامه های ایزو 9001  و 2015 ستاد مدیریت درمان استان و پلی کلینیک تخصصی سنندج و همچنین درمانگاه تخصصی قروه از دیگر برنامه های شاخص این مدیریت در سال گذشته بوده است.

فولادی با اشاره به کسب رتبه اول بیمارستان سنندج در میان 69 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در کشور یادآور شد: در شاخص درصد سزارین به نسبت کل زایمان هم بیمارستان تامین اجتماعی سنندج در رده اول کشور قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی