English

نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان:

عمان بهترین مسیر برای صادرات مجدد کالاهای تولیدی اصفهان است

نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: عمان بهترین مسیر برای صادرات مجدد کالاهای تولیدی اصفهان به دیگر مقاصد صادراتی است.

عمان بهترین مسیر برای صادرات مجدد کالاهای تولیدی اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فرشته امینی در نشست تخصصی بررسی راهکارهای تجارت با عمان با بیان اینکه کمیسیون تجارت متولی پیگیری و راهبری امور کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی در اتاق بازرگانی اصفهان شده است، اظهار کرد: آمار صادرات از گمرک شهید بهشتی اصفهان در سال های 98-97 و سه ماهه نخست سال جاری، مبین تاثیر مثبت کارگو ترمینال در افزایش ارتباطات بین المللی استان می باشد.

وی تصریح کرد: با وجود تاثیر بحران کرونا در کاهش آمار پروازها در ماه های پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری،آمارها حاکی از افزایش قابل توجه بارهای هوایی از مبدأ اصفهان می باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه گفت: با وجود اینکه از افتتاح کارگو ترمینال زمان زیادی نگذشته محموله هایی از استان های همجوار در این بازه زمانی جذب و برای ارسال از طریق کارگو اصفهان اقدام شده است.

امینی از انجام پیگیریهایی در راستای افزایش مقاصد و پروازها از این زیرساخت مهم توسعه صادرات استان خبر داد و افزود: خوشبختانه پروازهای فلای دبی که به دلیل کرونا متوقف شده بود دوباره به جریان افتاده است که این امر در جهش آمار صادرات از کارگو اصفهان موثر خواهد بود.

 وی ارزش دلاری صادرات از فرودگاه شهید بهشتی در سال 97 را 8 میلیون دلار، در سال 98، 6 میلیون دلار و در سه ماهه سالجاری 3 میلیون دلار اعلام کرد.

امینی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 99 تنها پرواز به کویت از کارگو اصفهان صورت گرفته است، افزود: با این وجود آمارها حاکی از افزایش 500 درصدی وزنی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

 نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان ماهی، میگو، زعفران، ماسک، انواع خشکبار، لباس، صنایع دستی و ... را از جمله اقلام صادراتی از این مبدأ عنوان و تصریح کرد: در مجموع 203 بارنامه در سه ماهه سال جاری با ارزش حدود 3 میلیون و 300 هزار دلار از این مبدأ صادرات صورت گرفته است.

در ادامه جلسه دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان روابط سیاسی منحصر به فرد در منطقه، سهولت در ثبت شرکت با سهامداری ایرانی، اجازه ثبت با 100درصد  مالکیت خارجی در مناطق آزاد، برخورداری از قرارداد موافقت‌نامه تجارت آزاد و پلی مناسب برای دسترسی به بازارهای جهانی به منظور صادرات مجدد را از جمله ویژگی های تعاملات تجاری با عمان بیان کرد.

آرزوجمالی با بیان اینکه عمانی ها به دنبال کالای باکیفیت با قیمت مناسب هستند، کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار و ریال عربستان را فرصتی برای افزایش مراودات تجار ایرانی با عمان دانست.

وی همچنین تحولات ایجاد شده در یمن را فرصتی برای صادرات مجدد در حوزه مصالح ساختمانی و کالاهای مصرفی مانند انواع شوینده ها از طریق عمان به یمن عنوان کرد.

 دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ادامه بر ضرورت بهره مندی استان اصفهان از ظرفیت خوب صادرات محصولات معدنی به عمان تاکید و توصیه نمود برای ورود به بازار عمان در حوزه کالاهای صنعتی از طریق شرکت در نمایشگاه های تخصصی عمان وارد فعالیت شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی