English

طلاق بدخیم‌ترین آسیب‌ جوامع در حال گذار

طلاق بدخیم‌ترین آسیب‌ جوامع در حال گذار است ولی علی رغم وجود قانون در اختصاص بودجه برای کاهش آسیب های بعد از آن ولی بودجه برای مقابله یا کاهش آسیب های طلاق اختصاص نیافته است.

طلاق بدخیم‌ترین آسیب‌ جوامع در حال گذار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، پژوهش‌های مختلف نشان می دهد در بیشتر آسیب‌های اجتماعی رد پایی از فرزندان طلاق به چشم می خورد؛ طلاق از مهم‌ترین و بدخیم‌ترین آسیب‌ها و معضلات خانواده‌های جوامع صنعتی و یا در حال‌گذار، مانند ایران‌ است.

طلاق به هر دلیل، درست یا نادرست، پیامدهایی دارد، هم برای افراد خانواده و هم برای جامعه. برای زن و مرد مشکلات اقتصادی، روانی، عاطفی و اجتماعی ایجاد می‌کند و زوج‌های متارکه کرده را به انزوا می‌کشاند.

فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی علاوه بر اینکه نیازهایی ویژه دارند در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی فراوانی قرار می‌گیرند. به طوری که یکی از پیامدهای طلاق در جوامع امروز، افزایش میزان و نوع رفتارهای انحرافی است.

به گفته دکتر شهاب مرادی در مقاله مقایسه اختلال های روانشناختی فرزندان طلاق با همتایان عادی؛ یافته های نشان داد که بین دو گروه کودکان مطلقه به طور معناداری میزان بیشتری از اختلال های روانشناختی اضطراب، گوشه گیری، مشکلات اجتماعی، مشکلات توجه و مشکلات تفکر تفاوت معناداری نسبت به کودکان عادی دارند.

با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت طلاق عاملی برای بروز یا تشدید اختلال های روانی رفتاری کودکان محسوب می شود بنابراین توجه و رسیدگی به فرزند مطلقه اهمیت دارد.

معاون اجتماعی اداره کل دادگستری یزد از افتتاح نخستین واحد ملاقات ویژه فرزندان طلاق با عنوان مرکز مهر خانواده در مرکز این استان خبر داد.

محمدحسین رحیمی‌زاده افزود: با وجود اینکه در قانون، تکالیفی جهت مقابله با آسیب‌های حوزه طلاق تعیین شده، اما  بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

محمدعلی مکرمی مدیرکل ثبت احوال یزد پنجم دیماه ۱۳۹۸ تعداد طلاق های ثبت شده را هزار و ۳۳۷ مورد عنوان کرد و میانگین سن طلاق در مردان و زنان به ترتیب ۳۶ سال و حدود ۳۱ سال عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه