English

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

صنعت کشتی سازی در هرمزگان از زیرساخت های مهم کشور است

استاندار هرمزگان از تعمیر کشتی های ۳۳۰ هزار تنی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس برای نخستین بار خبر داد.

صنعت کشتی سازی در هرمزگان از زیرساخت های مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان ، در نشست استانداران سراسر کشور با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد، ظرفیت صنعت کشتی سازی در هرمزگان را از زیرساخت های مهم برای کشور دانست و بیان داشت: توانایی وسیعی در حوزه مهندسی و نیروهای فنی در عرصه کشتی سازی در هرمزگان وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: برای نخستین بار تعمیر کشتی های ۳۳۰ هزار تنی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس انجام شد و توانمندی بسیاری در حوزه ساخت کشتی نیز در این مجموعه وجود دارد که برای حمایت بیشتر از این صنعت کارگروهی به زودی راه اندازی می‌شود.

فریدون همتی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور، عنوان کرد: پرورش ماهی و میگو دو ظرفیت بسیار مهم در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری در استان های ساحلی جنوب کشور به ویژه هرمزگان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: باید با تخصیص منابع از این حوزه حمایت صورت گیرد تا جهش خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو ایجاد شود که این امر موجب اشتغال زایی و تثبیت و افزایش جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور خواهد شد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت تجارت ملوانی در سواحل جنوب کشور اشاره کرد واظهار داشت: خواهان ایجاد کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جهت رفع مشکلات و اجرایی شدن مناسب آیین نامه قانون تجارت ملوانی هستیم.

همتی تصریح کرد: از این طریق امکان صادرات محصولات تولیدی در استان و در مقابل آن واردات کالاهای مورد نیاز با استفاده از ظرفیت لنج ها و ملوانان هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی کشور وجود دارد که موجب ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی