English

تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندرشهیدرجایی هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تاکید کرد: تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت کلیه سازمانها و دستگاه‌های ذیربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده موجب رشد 20 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی شده است.

تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندرشهیدرجایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مرادعفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: ابتداس سال تا کنون ۲۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در این بندر پهلو گرفته اند که در مجموع حدود یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی از این کشتی‌ها تخلیه و پس از طی فرایندهای قانونی وارد بازار مصرف شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تاکید کرد: تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت کلیه سازمانها و دستگاه‌های ذیربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده موجب رشد 20 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی شده است.

عفیفی پور تشکیل این کارگروه را به شکل هفتگی و مداوم، با هدف بررسی و احصاء مشکلات و چالش‌های مطروحه از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات به منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر شهید رجایی را روغن، گندم، شکر، کود شیمیایی و خمیر کاغذ عنوان کرد و اذعان داشت: تصمیماتی اتخاذ شده تا کشتی های حامل کالای اساسی به محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدامات بهداشتی، کنترلی و فرایندهای اداری بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص یافته پهلودهی شوند.

به گفته عفیفی پور علاوه برکالاهای اساسی که به شکل فله تخلیه آنها صورت گرفته کالاهای اساسی دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندر شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ TEU انواع این کالاها نیز به صورت کانتینری وارد این بندر شده که پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری روانه بازار مصرف شده است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه