English

از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی ابلاغ شد؛

ثبت ۲۰ اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار اصفهان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در ابلاغی به استاندار اصفهان خواستار ثبت ۲۰ اثر فرهنگی و تاریخی استان اصفهان شد.

ثبت 20 اثر فرهنگی و تاریخی به استاندار اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی اصغر مونسان در ابلاغی به عباس رضایی خواستار حفاظت و ثبت ۲۰ اثر فرهنگی و تاریخی استان اصفهان  و در صورت لزوم بازسازی برای حفظ آن‌ها شده است.

در یکی از این نامه‌ها آمده است: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار منقول و غیر منقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ساختمان اداره نوغان نطنز به شماره ۳۲۷۶۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید تا در حفظ و بازسازی آن تلاش و از دخل وتصرف در آن جلوگیری شود.

همچنین خانه تاریخی نصیری نطنز به شماره ۳۲۷۶۸، خانه کدخدا- روستای حتم آباد» بخش مرکزی، دهستان قهاب شمالی، به شماره ۳۲۷۶۹، برج کبوتر رارا به شماره ۳۲۶۷۳، خانه صدیقیان در شهرستان آران و بیدگل به شماره ۳۲۶۷۴، خانه لذیذی کاشان به شماره ۳۲۶۷۵، گورستان و مقبره شیخ احمددر روستای سهر فیروزان به شماره ۳۲۶۷۶، برج‌های کبوتر روستای طاد به شماره ۳۲۶۷۷، حمام افجد به شماره ۳۲۶۷۸، خانه بعیدی نژاد کاشان، به شماره ۳۲۷۰۴ و خانه حجازی مهابادی اردستان به شماره ۳۲۷۰۵ به فهرست آثار ملی اضافه شده است.

خانه حاج محمد مهدی زهتاب خمینی شهر باشماره ۳۲۷۶۶، خانه زهتاب خمینی شهر با شماره ۳۲۷۶۷، خانه حاج آقا دکتر ابطحی خمینی شهربه شماره ۳۲۷۷۰، خانه جلال ثابتی خور و بیابانک، به شماره ۳۲۷۷۲، مسجد جامع سمیرم با شماره ۳۲۷۷۳، قلعه تاریخی محمدیه نائین به شماره ۳۲۷۷۴، حمام تاریخی وشوشاد نطنز با شماره ۳۲۷۷۶.

خانه عبدالرزاق خان کاشی کاشان به شماره ۳۲۷۹۰ و دفتر مرکزی کارخانه فولاد به شماره ۳۲۸۸۰، ۲۴ شهریور سال گذشته درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه