English

افشین حبیب‌زاده:

افزایش تجمعات و ازدحام‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل/ زنگ خطر وضعیت قرمز شدن به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: زنگ خطر وضعیت قرمز شدن در مناطق مختلف استان اردبیل به صدا درآمده است و این امر ناشی از افزایش ازدحام‌ها، تجمعات و مسافرت‌ها است.

افزایش تجمعات و ازدحام‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل/ زنگ خطر وضعیت قرمز شدن به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، افشین حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: زنگ خطر وضعیت قرمز شدن در مناطق مختلف استان اردبیل به صدا درآمده است و این امر ناشی از افزایش ازدحام‌ها، تجمعات و مسافرت‌ها است.

وی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزود: در حال حاضر حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده در حالی که مردم باید کرونا را جدی بگیرند به طوری که خوشبینانه ترین حالت کرونا دو سال وجود دارد.

** میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل سیر صعودی در پیش گرفته است

حبیب‌زاده رعایت پروتکل‌هلی بهداشتی را ضروری دانست و تصریح کرد: رعایت و توجه جدی به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است و باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در کنار رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی در اولویتباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید بر روند صعوری مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: همچنین در حال حاضر روند ابتلا به بیماری ویروسی کرونا در مناطق مختلف استان سیر صعودی در پیش گرفته است و بازگشت به روند نزولی نیازمند همراهی و مشارکت مردم با رعایت پروتکل‌های الزامی بهداشتی است.

** رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود

وی با بیان اینکه کرونا همچنان ادامه دارد اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود تا دو سال آینده شرایط کرونایی ادامه داشته باشد بنابراین استاندارد زندگی کرونایی باید آموزش داده و رعایت این شرایط تبدیل به فرهنگ اجتماعی شود.

حبیب‌زاده در ادامه گفت: در حال حاضر در استان اردبیل به طور میانگین روزانه ۱۳ الی ۱۴ نفر بستری می‌شود اگر به تعداد ۱۹ نفر برسد وضعیت قرمز می‌شود که با توجه به حضور گردشگران هشدار بزرگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: طبق بررسی‌ها از هر ۲۰ شهروند یک نفر ماسک می‌زند که باید مردم الزام استفاده از ماسک در مکان های پرتردد و تجمع آگاهی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه