English

نگرانی از موج دوم کرونا در پاییز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از برداشتن تمامی محدودیت ها و نگرانی از شیوع مجدد کرونا خبر داد.

نگرانی از موج دوم کرونا در پاییز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، دکترحسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، گفت: با توجه به تصمیم گیری های ستاد کرونا و برداشتن تمام محدودیت ها، کادر بهداشت و درمان باید متفاوت عمل کنند و نباید تسلیم شویم.

وی افزود: کرونا بیماری نیست که از روز اول پروتکل مشخصی داشته باشد و با خاطر جمع اوضاع را مدیریت کنیم . نیاز است جلسات مستمری داشته باشیم و به صورت مداوم اقدامات خود را بررسی کنیم و تجدید نظر داشته باشیم.

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه  هر استانی باید با توجه به شرایطی که دارد  پروتکل ها و استراتژی ها را تدوین کند تصریح کرد: با توجه به شواهد موجود در خصوص موج دوم کرونا باید بسیار هوشیارانه  عمل کنیم.

دکتر کریم ادامه داد: با توجه به تعداد اشغال تخت‌های بستری و ICU  به نظر می رسد هر چه سریعتر باید برای انجام کار مدیریتی کارامد  اقدام کنیم تا به نتیجه برسیم. 

وی خاطر نشان کرد: کرونا دو فاز وایرال و ایمیون دارد و هر فاز اقدامات خاص خود را نیاز دارد، شناخت این دو فاز و اقدامات درمانی موثر، بسیار مهم است که خوشبختانه با گذشت زمان درمان‌های مختلفی در قالب تحقیق و پروتکل درمانی ارائه شده است.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: شاید نیاز باشد مجددا فعالیت های رسانه ی را افزایش دهیم و هدایت و اطلاع رسانی به  مردم را به صورت فعال انجام دهیم.

وی تصریح کرد:  مردم باید  به استفاده از ماسک در تمام مکان‌های عمومی و پر تجمع ترغیب شوند و  علاوه بر آن باید بر شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده نیز  تاکید کرد.

کریم ادامه داد: فاصله گزاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود. این اقدامات به ما کمک می‌کنند تا بار بیماری پایین بیاید. به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه ای باید بیشتر توجه شود و تست PCR در گروه های پر خطر انجام شود . 

دکتر کریم ضمن تاکید بر انجام مطالعات پژوهشی در خصوص امکان  مجدد ویروس کرونا، بیان کرد: باید مراقب فصل پاییز و پیک مجدد بیماری باشیم. 

وی در پایان یادآور شد: یکی از افتخارات ما در دوران کرونا بحث حفاظت پرسنلی بود و باید مجددا رعایت شود،  کمیته‌های کرونا باید مجددا فعال شوند و وسایل حفاظت فردی را به صورت کامل برای پرسنل مهیا کنند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه