English

صدور مجوز برای اعزام شناور امدادی به عراق درپی غرق شدن کشتی ایرانی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از صدور مجوز برای اعزام شناور امدادی به عراق درپی غرق شدن یک کشتی ایرانی خبر داد.

صدور مجوز برای اعزام شناور امدادی به عراق درپی غرق شدن کشتی ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر روز جمعه اعلام کرد بعد از اطلاع از حادثه غرق شدن شناور تجاری بهبهان، شناور امداد و نجات با حضور در محل حادثه عملیات جستجو  را آغاز و یک یدک کش بهمراه کارشناسان دریایی بندر خرمشهر با هماهنگی با مقامات عراقی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: برای بررسی دقیق علت و ابعاد حادثه، اقدامات لازم جهت هماهنگی با طرف عراقی برای کسب اطلاعات و اعزام نیروهای امدادی و کارشناسان دریایی صورت گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اعزام شناور امداد و نجات ناجی١٧ به محل حادثه با هماهنگی طرف عراقی گفت: این شناور عملیات جستجو و امداد را در محل حادثه آغاز کرده است.

اسعدی افزود:حادثه غرق شدن کشتی ایرانی « بهبهان» در محدوده استحفاظی عراق در محل خور عبدالله روی داده است.

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: علاوه بر شناور ناجی١٧، یدک‌کش خلیج فارس به همراه کارشناسان دریایی متشکل از سرپرست معاونت دریایی و رییس اداره ایمنی کانال، رییس اداره دریایی و رییس امداد و نجات دریایی به محل حادثه اعزام شدند تا ضمن بررسی این حادثه، گزارش دقیق‌تری درخصوص علت سانحه گزارش کنند.

اسعدی درخصوص میزان تلفات انسانی این حادثه نیز گفت: بر اساس اسناد خروج، این شناور دارای هفت خدمه بوده که حسب اطلاع واصله چهار نفر آنها توسط نیروهای عراقی نجات یافتند و یک نفر متاسفانه فوت شد و ۲ نفر که یکی از آنها تبعه هندی است، مفقود شده‌اند.

یک شناور باری به نام «بهبهان» که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود شب گذشته در  کانال آبی «خورعبدالله» در محدوده آبهای سرزمینی عراق غرق شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه